Iekasēts par teju 41 miljonu eiro mazāk nodokļos
Latvijā nodokļu ieņēmumos šogad pirmajos trijos mēnešos iekasēti 3,3 miljardi eiro.
Tas ir par teju 41 miljonu eiro mazāk par plānoto.
Vienlaikus nodokļu ieņēmumi bijuši par 109 miljoniem eiro lielāki nekā pērn pirmajos trijos mēnešos.
Nodokļu ieņēmumi pildās gana labi un panikai nav pamata.
Tā uzskata Latvijas Radio aptaujātie ekonomisti.
Viņi ir pārliecināti, ka ieņēmumi kāps līdz ar ekonomikas straujāku izaugsmi gada otrajā pusē.
Okupācijas muzejam atļauj turpināt ekspozīciju "Stūra mājā"
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests ir atļāvis "Stūra mājā" Rīgā turpināt Okupācijas muzeja ekspozīciju.
Dienests par diviem gadiem pagarinājis termiņu, kurā mājā veicami drošības uzlabošanai nepieciešamie darbi.
Dienests "Stūra mājā" bija konstatējis bīstamības saistībā ar ugunsdrošību un prasīja tās novērst līdz 7. maijam.
Pretējā gadījumā draudēja ekspozīcijas slēgšana apmeklētājiem.
Ukraina brīdina – Krievija līdz 9. maijam grib ieņemt Časivjaras pilsētus
Turpinoties Krievijas pilna apmēra iebrukumam Ukrainā, smagas kaujas šobrīd notiek par Časivjaru Doneckas apgabalā.
To Krievija grib ieņemt līdz tā dēvētajiem "Uzvaras svētkiem" 9. maijā.
Šobrīd ukraiņi pilsētu notur, bet turpmākās prognozes ir sliktas.
Časivjaras iespējamā krišana radot bažas, jo pilsēta atrodas stratēģiski nozīmīgā vietā.
No tās Krievijas karaspēkam pavērtos iespēja uzbrukt četrām nozīmīgām pilsētām.
Ukraiņi cer, ka aizsargāties pret Krievijas uzbrukumiem, ļaus ASV nesen pieņemtie lēmumi par militāro atbalstu Ukrainai.
Krievija gatavo uzbrukumu arī Hersonas un Sumu apgabaliem.
To atzinis Ukrainas Aizsardzības ministrijas Galvenās izlūkošanas pārvaldes priekšnieka vietnieks Vadims Skibickis.
Viņš norādījis, ka Krievijas karaspēka panākumi ir atkarīgi no ukraiņu aizsardzības izturības Donbasā.
Skibickis prognozēja, ka uzbrukums sāksies maija beigās vai jūnija sākumā.
Gazas joslā karadarbības dēļ cietušas ap 370 000 ēku
Karadarbībā Gazas joslā iznīcināto ēku daudzums ir lielākais kopš Otrā pasaules kara.
Tā secināts ANO Attīstības programmas ziņojumā.
Līdz aprīļa vidum Gazā karadarbībās dēļ bija cietušas aptuveni 370 000 ēku.
No tām 79 tūkstoši bija pilnībā sagrautas.
ANO aģentūras lēš, ka Gazas joslas atjaunošanai pēc kara būs nepieciešami 30 līdz 40 miljardi dolāru.
Labākajā gadījumā ēkas varētu atjaunot līdz 2040. gadam. Bet sliktākajā – darbi varētu ievilkties līdz pat 2080. gadam.
Latvija Preses brīvības indeksā pakāpusies līdz 12. vietai
Piektdien ir Pasaules preses brīvības diena un ir publicēti jaunākie Pasaules preses brīvības dati.
Latvija Preses brīvības indeksā pakāpusies līdz 12. vietai.
Tas ir kāpums par četrām vietām.
Visaugstāk reitingā ir Norvēģija, Dānija un Zviedrija.
Igaunija indeksā ierindojusies 6. vietā, bet Lietuva – 13. vietā.
Sākas meža ugunsnedrošais periods
Latvijā piektdien sākas meža ugunsnedrošais laika posms.
Ugunsnedrošajā laikposmā noteikti dažādi aizliegumi un ierobežojumi.
Tostarp aizliegts nomest degošus vai gruzdošus sērkociņus, izsmēķus vai veikt jebkuru citu darbību, kas var izraisīt ugunsgrēku mežā.