Kultūra / Skatuve
Koncertzāles "Lielais dzintars" Liepājas teātra Mazajā zālē 9. maijā pirmizrādi piedzīvos Dmitrija Petrenko jaunākais iestudējums "Ziloņa dziesma", kas veidots, balstoties uz kanādiešu dramaturga Nikolā Bijona tāda paša nosaukuma lugu. Režisors turpina interesēties par jauniešu emocionālo pasauli, par sociālo vidi un bērnības traumām, kas atstāj nospiedumus cilvēkus dzīvēs.
Pagājušajā nedēļā, stāstot par Nacionālā teātra izrādi "Ugunsseja", minēju, ka kāds skatītājs pameta zāli 25 minūtes pēc izrādes sākuma. Šonedēļ tieši tas pats notika Nacionālā teātra izrādē "Marats/Sads", turklāt tieši 25. minūtē, tikai šoreiz izgāja sieviete. Vai tas jebko nozīmē? Varbūt tas ir teātrim uzlikts lāsts? (Joks.)
"Man reti bijušas tādas lomas, par kurām varētu teikt, ka esmu izdarījis visu un tas ir pats labākais, ko varu izdarīt. Vienmēr ir nepabeigtības, tāda ne līdz galam sajūta. Taču man šī sajūta ir arī palīdzējusi, tāpēc ka katru vakaru ir pavisam cita izrāde, kaut gan luga tā pati," sarunā ar Ievu Struku Latvijas Radio 3 "Klasika" raidījumā "Šņorbēniņi" atzīstas Nacionālā teātra aktieris Uldis Anže.
Cilvēcība un drosme runāt par to, kas ir ļaunums – lūk, tēmas, kuras Viestura Kairiša režisētajā Šekspīra lugas "Hamlets" iestudējumā ir personīgi svarīgas aktieriem Aleksandram Maļikovam un Maksimam Buselam. Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris šo izrādi ir nodēvējis par kara laika hroniku – tas ir Krievijas izraisītais karš Ukrainā.
Zīdaiņu atrašanās uz teātra skatuves nav tas pats, kas zīdaiņu dalība kino projektos. Dailes teātra vēlmi topošajā jauniestudējumā iesaistīt līdz piecu mēnešu vecu meitenīti skeptiski vērtē gan mediķi, gan kino industrijas pārstāvji. Neonatoloģe un pediatre Dina Krūze norāda, ka četrus piecus mēnešus veciem zīdaiņiem formējas priekšstats par dzīvi, un labāk būtu uz skatuves izmantot lelli, nevis riskēt ar bērna tālāku attīstību.