“Mobilly” neapmierina tas, ka “Rīdzinieka kartes” īpašnieki šajā lietotnē netiek pie tiem paredzētajām atlaidēm “Rīgas satiksmes” autostāvvietu izmantošanai. “Rīgas satiksmes” piedāvātā shēma šādu atlaižu ieviešanai esot lieki sarežģīta – lietotājiem nākas izveidot vairākus kontus un ieskaitīt tajos arī naudu, skaidroja “Mobilly” izpilddirektors Ģirts Slaviņš.
“Mobilly” vēlējās panākt to, ka lietotājs maksā tikai caur vienu kontu un vienmēr saņem izdevīgāko pieejamo tarifu, kas pienākas.
“Nepamierina tas, ka lietas, ko iespējams izdarīt vienkārši, tiek darītas sarežģītā veidā ar neskaidru, necaurspīdīgu motivāciju.
Mūs satrauc un neapmierina, ka klientiem tiek radītas papildu neērtības kaut kā dēļ, ko pat pamatot nevar, “ skaidro Slaviņš.
Turpretī “Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis noliedza, ka atlaides saņemšanai nepieciešami vairāki konti, bet to varot izdarīt, veicot maksājumu caur “Rīdzinieka kartes” kontu. “No viena “Rīdzinieka karšu” konta var apmaksāt visas stāvvietas, tajā skaitā bez atlaidēm," saka Zaķis.
Strīda dēļ “Mobilly” vērsās arī Ekonomikas ministrijā, norādot uz “Rīgas satiksmes” iespējamo dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. Vēstule gan pārsūtīta Konkurences padomei.
“Manuprāt, ir ērts viena uzņēmuma piedāvājums, kuru lieto 60% lietotāju, un otru lieto 5%. Turklāt otrs ir “Rīgas satiksmes” meitas uzņēmums. (..) Pašlaik 20% atlaidi varēs sniegt tikai viens uzņēmums, kuram ir 5% klientu uzticību; tas nonāks labākā situācijā nekā otrs. Zaudētājs būs patērētājs.
Patērētajam būs iespēja izvēlēties “Mobilly”, kas ir ērts, bet nedabūs 20% atlaidi, vai izvēlēties pakalpojumu, kas ir neērts, un dabūt 20% atlaidi,” situāciju raksturo Ķirsis.
Viņaprāt, veiksmīgu risinājumu izstrādājusi Jūrmala iebraukšanas maksas iekasēšanai. Tās piedāvātajā informācijas platformā pakalpojuma sniegšanai pieteikties var daudzie uzņēmumi. Viņaprāt, arī “Rīgas satiksmei” būtu jāiet šis ceļš.
“Bet viņi aizgājuši citu ceļu, kas, ja godīgi, ir tikai kārtējā mazā riebeklība vai cūcība,” saka Ķirsis.