Divas stāstu veidošanas spēles mazajiem stāstniekiem. Kā bērnu sadraudzēt ar grāmatām; idejas vecākiem

Piedāvājam divas spēles stāstīšanas prasmju attīstīšanai.

Grāmatās rakstnieki izstāsta dažādus stāstus tā, lai lasītājs tos varētu uztvert, tie būtu raiti, loģiski un interesanti. Stāstīšanas prasmes ir attīstāmas; piedāvājam spēles šo prasmju treniņam, interesantai laika pavadīšanai, jaunu vārdu apguvei un līksmībai.

Stāstām stāstu!

Nepieciešams:

  • Smilšu pulkstenis.
  • Dažādi attēli – var izmantot foto, attēlus no žurnāliem, laikrakstiem, pašu zīmējumus.

Norise: Spēlētāji sēž aplī. Katrs paņem vienu attēlu. Spēles vadītājs sāk stāstījumu, stāstot par to, kas redzams attēlā (stāstījuma laikā stāstītājs rāda attēlu pārējiem spēles dalībniekiem). Katrs drīkst runāt noteiktu laiku, tāpēc ieteicams izmantot smilšu pulksteni. Ja nav smilšu pulksteņa, tad viens no dalībniekiem var uzņemt laiku, cik ilgi dalībnieks runā, piemēram 30 sekundes.

Dalībnieki runā viens pēc otra, veidojot loģisku stāstījumu, ietverot attēlos redzamo. Kad vienu reizi katrs ir stāstījis, var turpināt stāstu pēc tiem pašiem noteikumiem. Īpaši to vajadzētu darīt, ja spēli spēlē neliels spēlētāju skaits.

Ņemot vērā, ka attēli ir dažādi un bieži rāda ļoti dažādas lietas vai notikumus, stāstītājiem jābūt meistariem, lai izveidotu loģisku stāstījumu. Ja arī stāstījuma sižets būs pārsteidzošs un neparasts, jautrība šajā nodarbē ir garantēta!

Garā stāsta stāstīšana

Nepieciešams:

  • Dažāda garuma dzijas gabali.

Norise: Visi spēles dalībnieki sēž aplī, katram iedod vienu dzijas gabalu.

Spēles vadītājs sāk stāstu – vienlaikus stāstot un uz pirksta uztinot dziju; kad viss pavediens uztīts, stāstu turpina nākamais stāstītājs. Tad, kad stāsts nonāk pie pirmā runātāja, tas stāstu turpina, tinot dziju no pirksta nost.

Katram stāstītājam ir tiesības mainīt stāsta sižetu un tēlus, kā vien vēlas.

Stāsta tematu izdomā spēles vadītājs vai nolemj visi kopā.

Variants: Izmanto attēlus. Spēles sācējs izvēlas vienu attēlu, parāda to pārējiem spēles dalībniekiem.

 Attēls nozīmē, ka stāstam tiek izvēlēta konkrēta tēma – gadalaiki, ēdamas/neēdamas lietas, dzīvnieki, putni, mēbeles, virtuves piederumi un citas tēmas.

Spēles vadītājs sāk stāstu, runāšanas laikā tinot dziju uz pirksta. Kad pavediens iztīts, runātājs stāstījumu pārtrauc, to turpina blakus sēdētājs.

Variants: Runātāji sauc vārdus, kas saistīti ar attēlā redzamo tēmu.

Noderīgas idejas un informācija:

Raksta pirmpublikācija LSM.lv 2023. gada 11. oktobrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti