Pirms kara ar Krieviju Ukraina eksportēja 5 miljonus tonnu graudu mēnesī. Tā kā Ukrainas jūras ostas tagad bloķē Krievija, šī gada martā tika eksportēti tikai 200 000 tonnu Ukrainas graudu pa dzelzceļu, autoceļiem un Dņestras upi.
Ukrainai pašlaik ir 20 miljoni tonnu pērn novāktu graudu, kas nav vajadzīgi pašmāju tirgū un ir paredzēti eksportam.
"Tagad mēs apsveram iespēju eksportēt Ukrainā audzētos graudus caur Lietuvas un Latvijas ostām. Ostas potenciāls ir neapšaubāms. Dzelzceļš var raisīt bažas. Polijā sliežu platums ir šaurāks nekā Ukrainā, Lietuvā un Latvijā," sacīja Navicks.
Vojcehovskis atzina, ka Ukrainas eksporta maršruta pārtraukšana uz Tuvajiem Austrumiem un Ziemeļāfriku ir nopietna problēma. Pastāv arī bažas, ka kviešu piegāžu pārtraukšana var izraisīt saspīlējumu un problēmas šajos reģionos.
"Bet ir ļoti svarīgi atbalstīt Ukrainu, nodrošinot alternatīvus eksporta koridorus, piemēram, caur Poliju, Baltijas jūras ostām, Lietuvu, Klaipēdas ostu – ir vitāli svarīgi turpināt eksportu," uzsvēra Vojcehovskis.
Solskis pateicās Navickam, kurš bija pirmais lauksaimniecības ministrs, kas apmeklējis Ukrainu kara laikā. Viņš arī izteica pateicību Lietuvas valdībai un visiem lietuviešiem, kas atbalsta Ukrainu.