ĪSUMĀ:
- Brīvosta 2021. gada rudenī sāka Tvaika ielas–Kundziņsalas pārvada projektu.
- Pārvada plānotās izmaksas bija aptuveni 40 miljonu eiro.
- Pērn vasarā no būvniekiem un ostas neatkarīgu iemeslu dēļ darbus pārtrauca.
- Tagad brīvosta un dome šo pārvada projektu plāno realizēt kopā.
- Līdz gada beigām plāno izbūvēt Kundziņsalas teritorijas daļu un savienojumus ar pārvadu līdz estakādēm.
- Savukārt līdz 2026. gada janvārim paredzēts uzbūvēt pašu tiltu.
- Energoresursu izmaksu kāpuma dēļ tilts varētu izmaksāt kopumā 50 miljonus eiro.
- Par jaunā pārvada projekta īstenošanu tuvākajā laikā vēl lems domes sēdē.
Satiksmes pārvadu, kas Sarkandaugavā savienotu Tvaika ielu ar Kundziņsalu, par 40 miljoniem eiro Rīgas Brīvostas pārvalde bija sākusi realizēt jau 2021. gada oktobrī.
Taču pērn vasarā, kad bija izbūvēta daļa no paredzētā, darbus izbeidza dažādu no būvdarbu veicēja un brīvostas neatkarīgu apstākļu dēļ. Tagad projektā ir veiktas izmaiņas. Brīvosta un dome šo pārvadu apņemas īstenot kopā.
Līdz šī gada beigām paredzēts izbūvēt Kundziņsalas teritorijas daļu un savienojumus ar pārvadu līdz estakādēm. Savukārt līdz 2026. gada janvārim paredzēts uzbūvēt pašu tiltu.
Kad sāks būvēt, pagaidām nav zināms.
Taču energoresursu izmaksu pieauguma dēļ tilts varētu izmaksāt par 10 miljoniem eiro vairāk, kopumā – 50 miljonus eiro, lēš Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.
Viņš norāda, ka kombinācijā ar Austrumu maģistrāli, ko pašvaldība paredz pabeigt šogad, un jauno Daudersalas pārvadu tilts uz Kundziņsalu būtiski atslogos pilsētas centru no kravas mašīnām, kas tagad brauc pa centru.
"Jaunais pārvads ir jāskatās kompleksi arī ar Valsts ieņēmumu dienesta realizēto muitas punktu Kundziņsalā. Faktiski mēs novirzīsim kravas transporta satiksmi no Uriekstes ielas un šī vecā muitas punkta – Kundziņsalā ir plānots būvēt jauno muitas punktu – uz modernu muitas punktu, tādējādi atslogojot Ganību dambi no kravas transporta. Rīgas pašvaldībai ir pieredze lielo objektu būvniecībā.
Attiecīgi es neredzu nekādas bažas par to, ka mēs nevarētu realizēt minēto projektu," pauda Vaivods.
Uz plāniem skeptiski raugās domes opozicionārs Juris Radzevičs no "Gods kalpot Rīgai", norādot, ka jaunais pārvads neatrisinās satiksmes problēmas apkaimē.
"Ja mēs paskatāmies, kas notiek Kundziņsalā un Tvaika ielas rajonā, tad, izbūvējot jauno pārvadu pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte, no vienas puses ir tā, ka šobrīd Tvaika ielā ir pudeles kakls, un nedomāju, ka šajā gadījumā koncentrācija ar transportu ir skaidri atrisināma. Vai tas būs līdz 2026. gadam, spriežot pēc tempiem, kas ir bijuši līdz šim, tad es nebūtu tik optimistisks, ka līdz 2026. gada 1. janvārim būtu milzīgs progress un šis projekts tiktu īstenots," sprieda opozīcijas pārstāvis.
Turpretim Rīgas Apkaimju alianses vadītājs Māris Jansons pašvaldības plānus atbalsta, paredzot, ka solītajā laikā dome projektu spēs īstenot.
"Brīvostas konteineru terminālis ir viens no lielākajiem smago automašīnu avotiem Rīgā. Tas [pārvads], manuprāt, dotu ļoti būtisku uzlabojumu. Bet, tā kā Rīgas osta tagad ir nonākusi sprukās Krievijas kravu samazinājuma dēļ, viņi nevar pavilkt šo projektu. Tāpēc Rīga to dara. Cepuri nost. Rīgai [būtu] ļoti būtiski ieguvumi tieši pilsētvides dēļ.
Ostas uzņēmēji arī būs ieguvēji, jo viņu piegādātāji mazāk stāvēs sastrēgumos. Raitāk varēs nokļūt ostā," uzskata Jansons.
Par jaunā pārvada projekta īstenošanu tuvākajā laikā vēl lems domes sēdē.