Tāda ir pēdējā informācija, kas ir CSDD rīcībā par avāriju, kurā, kravas auto aizķerot priekšā braucošo mašīnu un stumjot to, cieta 12 pusaudžu, jauno riteņbraucēju, grupa. Viens no puišiem cieta tik smagi, ka sākotnēji ārsti pat cīnījās par viņa dzīvību.
„Negadījuma galvenais cēlonis bija tas, ka kravas automobiļa vadītājs neievēroja drošu distanci starp sevi un priekšā braucošo automobili un priekšā braucošajam automobilim pārkārtojoties, bija par vēlu, lai bremzētu pirms riteņbraucēju grupas,” skaidroja Teteris.
Viņš gan uzsvēra, ka Ceļu policija izmeklē negadījumu, tāpēc galīgus spriedumus ir pāragri teikt.
Arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” apliecināja, ka tiek strādāts pie vienas versijas – kravas auto vadītājs neievēroja nepieciešamo distanci un neaprēķināja, cik strauji tā saruks pie noteikta braukšanas ātruma.
Arī policijas izņemtajā tahometrā redzams, ka ātrums ticis pārsniegts. Un Velšs to dēvē par galveno iemeslu, kāpēc vadītājs nepaguva veikt apsteigšanas manevru.
CSDD pārstāvis arī netaupīja kritiku izskanējušajiem komentāriem medijos un sociālajos tīklos, kur ļaudis kaismīgi diskutēja par avāriju, nosaucot, viņuprāt, vainīgos. Viņš norādīja, ka „notiek spekulācijas ap sabiedrisko domu brīdī, kad nekas vēl nav skaidrs”. „Tikmēr tiek noteikti vainīgi un izdomātas jaunas likumdošanas normas. Turklāt tie vainīgie patiesībā, kā ir šajā gadījumā, nav vainīgi,” dusmojās Teteris, sakot, ka pašreiz ir dzirdami „nepārdomāti priekšlikumi”.
Tieši tāpēc trešdienas vakarā esot tapis „pirmais emocionālais paziņojums CSDD vēsturē”, norādīja Teteris, atgādinot, vēstījumu, kurā direkcija diskusijas ap avāriju nodevēja par „farsu”.
CSDD aicina šo gadījumu vērtēt neitrāli un vērtēt, kā uzlabot velosipēdistu treniņprocesā un autosatiksmē. Jau nākamajā nedēļā būs pirmā sanāksme, kurā dažādas organizācijas spriedīs par to, ko darīt, lai šādi gadījumi vairs neatkārtotos.