Arhitekts, Kultūras ministrijas eksperts un viens no konkursa žūrijas locekļiem Jānis Dripe atzīst, ka gaidāmā pārbūve būs viens no būtiskākajiem Rīgas centra pilsēttelpas pārveidojumiem pēdējos gadsimtos.
„Viss pasākums notiks Rīgas vēsturiskajā centrā, ko UNESCO rūpīgi pieskata. Es sagaidu tādu patiesu un uz sabiedrības labumu vērstu funkcionalitāti. Jo mums ir bijušas vairākas neveiksmes saistībā ar "Stockmann" centru,” saka Dripe.
„Arī Rīgas autoosta gaida savu normālu funkcionālu atrisinājumu. Tas viss šodien ir jāintegrē tādā labā projektā Nu, Latvijā šāda vērienīga uz multifunkcionālu loģistiku vērsta projekta faktiski nav bijis,” viņš paskaidro.
Konkursā aicināti piedalīties pretendenti gan no Latvijas, gan ārvalstīm, un piedāvājums – sabiedriskā transporta mezgla meti – tiem būs jāizstrādā četru mēnešu laikā. “Rail Baltica” projektā iecerēts uzbūvēt ātrgaitas dzelzceļu ar Eiropas standartiem atbilstoša platuma sliedēm, kas savienotu Tallinu, Rīgu un Viļņu, un nākamajos posmos arī citu valsts galvaspilsētas.
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām projekta izmaksām.
Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iepriekš atzina, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.