Pašlaik remontdarbi un ar tiem saistītie satiksmes ierobežojumi noteikti vismaz 19 vietās Rīgā. Gan vieglās automašīnas, gan sabiedriskais transports ceļā spiests pavadīt pat stundu ilgāk nekā ierasts.
Kā Latvijas Televīzijai norādīja RD Satiksmes departamenta pārstāvis Edmunds Valpēters, satiksmes ierobežojumu plānošanā piesaistīti speciālisti no ''Latvijas Valsts ceļiem'', Ceļu satiksmes un drošības direkcijas, Valsts un pašvaldības policijas. Medijos informācija par to bijusi jau divas nedēļas pirms remontu sākšanas, un laikus izvietotas arī ceļazīmes.
Satiksmes departamenta pārstāvis gan atzina, ka sastrēgumi galvaspilsētā remontu laikā ir neizbēgami. Turklāt būtiskākie sastrēgumi ir piektdienās un lietus laikā.
Tas, ka vairākās nozīmīgās Rīgas ielās vienlaikus tiek veikti remontdarbi, esot skaidrojams ar samērā īso būvniecības sezonu Latvijā, kas ilgst 5-6 mēnešus. Tāpēc remontdarbu veicēji spiesti iespējami ātri sākt darbus un koncentrēties to pabeigšanai. Līdz ar to ne visur iespējams izvairīties no remontdarbiem paralēlā laikā. Turklāt ir arī veicami avārijas darbu, kurus atlikt nav iespējams.
Taujāts par ieteicamajiem sastrēgumu apbraukšanas maršrutiem, Valpēters mudina autovadītājus pašiem individuāli plānot maršrutus, skatoties gan satiksmes kartēs, gan lietotnēs.
Neērtības šobrīd ir ne tikai autovadītājiem, bet arī sabiedriskā transporta pasažieriem. "Lielākie kavējumi bija pašā sākumā, kur bija līdz pat stundai. Šobrīd situācija normalizējas. Ja līdz šim pīķa stundā bija 10 - 15 minūšu kavēšanās, tad tagad varētu būt līdz pusstundai. Nedēļas nogalēs vai pirms brīvdienām mazliet mazāk," saka "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševica - Feldmane.
Rīgas dome skaidro, ka viss ir saplānots cik vien labi bija iespējams. "Ļoti daudzi uzņēmēji par investīciju līdzekļiem īsteno savus projektus. Līdz ar to tā ir sakritība, ka tie notiek maģistrālajās ielās. Bet nu viņi tomēr ir sabiedrības labā (..) Drīzumā sāksies darbi Lāčplēša ielā, līdz ar to jārēķinās ar neērtībām," saka Rīgas domes pārstāve Ilze Dimanta.
Satiksmes eksperti gan uzsver – Rīgā galvenie sastrēgumu punkti bijuši zināmi jau gadiem šādi darbi jāplāno krietni vien iepriekš. "Plānošanai jābūt ilgtermiņa un tādai, kas nav pakārtota politiskās konjungtūras maiņai," norāda RTU asociētais profesors Atis Zariņš.