Ietvju seguma nomaiņas darbi Krišjāņa Barona ielā aizkavējušies, jo problēmas radot zem trotuāriem esošās komunikācijas.
“Diezgan problemātiski ar komunikācijām, kas ir zem ietvēm. Ja tur atklāsies bojājumi vai kas tamlīdzīgs, tas, protams, var pavilkt līdzi termiņus. Bet, protams, plāns mums ir līdz 1.septembrim pabeigt. Saistībā ar ietvēm ir darbi, kas nav aktīvi redzami. Šobrīd notiek kolektoru pārbaude bez tranšeju metodē, un tuvāko dienu laikā sāksies darbi ietvēs pie Vērmaņdārza un tuvāk Vecrīgai un pakāpeniski tad pakāpeniski pārējie posmi. Tas noteikti būs līdz oktobrim,” stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta Transporta būvju pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters.
Barona ielas arhitekte Helēna Gūtmane būvnieku darbu kritizēt negrib. Sazvanīta ārpus valsts, viņa saka – ar Barona ielas seguma nomaiņu tiek mēģināts vienā ielā atrisināt visas Rīgas problēmas.
“Atrisināt visu to, kas nav atrisināts visai pilsētai. Mums nav nekādu vadlīniju ne par labiekārtojumu, ne apstādījumu. Un tas viss, sākot Barona ielas rekonstrukciju, viss tiek risināts – sāpīgi, ar kaut kādiem pasākumiem, kas varbūt nav tik veiksmīgi,” saka Gūtmane.
Savukārt auto lietu žurnālists Pauls Timrots par darbiem Barona ielā izsakās pavisam lakoniski: “Aizkustinoši. Neesmu baigi sekojis līdzi. Izskatās nožēlojami. Es tik redzu, ka tur ir ķieģelis, es tur nebraucu. Tikai sociālajos tīklos bildītes redzu – viss šķībi un jūk ārā.”
Kā vairākkārt vēstīts, Barona ielā darbi tika sākti pērn septembrī, bet izmaksas no sākotnēji lēstajiem trim miljoniem eiro augušas par teju divsimt tūkstošiem, jo atklājušies neparedzēti darbi. Savukārt ietvju nomaiņai nepieciešams vēl miljons eiro.
Domē uzsver, ka Barona ielā tiek mainīts tikai segums, tādēļ jaunas lietus ūdens aizvades sistēmas tur nebūs, bet zem ielas paliks vecā saimnieciskā kanalizācija.