Koncertā izskanēs deviņi Perta opusi. Diriģents Kļava skaidro, ka komponista mūzika ir kā svētceļojums, ko katram jāiziet, lai sajustu mūzikā izteikto. “Tā ir matemātiski neizskaidrojama un tas, ka mēs varam viens otram piezvanīt un satikties, protams, tā ir milzīga privilēģija,” Kļava skaidro, ka iespēja satikties un konsultēties ar komponistu par viņa sarakstītās mūzikas pareizāku atskaņošanu ir priekšrocība.
Pirms došanās uz festivāla atklāšanu Elbas koncertzālē komponists iegriežas arī Rīgā. Mēģinājuma laikā Perts klausās un sniedz padomus: “Mūzikai jāskan tā, lai izklausītos, ka dzied visa baznīca, ne tikai koris, kas piedalās dievkalpojumā. Arī orķestrim jāskan maigāk, kaut gan ir tikai nedaudz nošu. Lai viss skanējums apvienojas."
“Autoram klāt esot, ir gaisā nedaudz cita temperatūra,” mēģinājuma atmosfēru apraksta orķestra kontrabasu grupas koncertmeistars Jānis Stafeckis, “Viņš ir ļoti vienkāršs. Ļoti līdzīgi kā daudzas sarežģītas lietas, sarežģīta mūzika patiesībā ir vienkārša.”
Koncertmeistars atzīmē, ka komponista piebildes ir ļoti īsas un vienkāršas, un tās ir kā virziena rādītāji, kā kas pareizāk un labāk ir jāatskaņo.
Koris un orķestris ir pirmie mākslinieki no Latvijas, kas koncertēs jaunajā Elbas filharmonijā.
Diriģents Kļava uzteic jaunuzceltās koncertzāles iespējas un atgādina, ka arī Rīgā tāda ir nepieciešama.
Diriģentu ar komponistu saista daudzus gadus ilga radošā draudzība. 2014. gadā par Perta muzikālā šedevra “Adam's Lament” ierakstu Latvijas Radio korim un orķestrim “Sinfonietta Rīga” piešķirta "Grammy" balva.