“Man šķiet, ka galvenais kritērijs jebkurai lugai, pēc kā es kārotu, ir nenosakāma substance, ko sauc par dzīvi,” norāda režisore, konkursa žūrijas locekle Indra Roga. “Galvenā lieta, lai uzrakstītais materiāls būtu dzīvs, lai viņš dzīvotos, lai būtu maldīšanās enerģija, lai būtu noslēpums, ko minēt, nevis vienkārši sižets par aktuālu vai sociālu tēmu. Tas ir sarežģītākais un grūtākais.”
Konkursam tika iesniegtas 22 lugas no 19 autoriem. Žūrija lugas izvērtēja un saskaņā ar konkursa nolikumu piešķīra trīs balvas – 1. vieta un 5000 eiro (pirms nodokļu samaksas) - Artūram Dīcim, 2. vieta un 3000 eiro Annai Rancānei, kuras lugu “Bišu māte un vilkacis” iestudēs Valdis Lūriņš, un 3. vieta un 2000 eiro - Andrim Ūdrim.
“Man jau šķiet, ka cilvēki ir noilgojušies, lai ar viņiem runā par lielām lietām, par to pašu sakrālo, vienkāršo jautājumu, kā mēs dzīvosim , kas notiks. Par to ir jārunā,” saka Anna Rancāne.
Savukārt konkursa uzvarētājs Dailes teātra aktieris Artūrs Dīcis stāsta, ka viņu interesējot lugas iestudēšana te un tagad.
“Lugu vajadzētu uzrakstīt un ļoti ātri taisīt, jo tas ir tas brīdis, kurā es rakstīju, kā es jūtu mūsdienu sabiedrību šodien,” norāda Dīcis.
Nacionālā teātra veicināšanas prēmija pasniegta Rūtai Žeinai par lugu "Puķainais peldkostīms", to saņēma Rodžers de Kūrs "Eiropas direktīva", Lelde Stumbre "Karaļa četras meitas".
Žūrijas komisijas sastāvā bija Latvijas Nacionālā teātra štata režisori – Edmunds Freibergs, Indra Roga, Valters Sīlis, Elmārs Seņkovs, teātra direktors Ojārs Rubenis un direktora palīdze repertuāra jautājumos, teātra zinātniece Ieva Struka.
Konkursa uzdevums ir veicināt Latvijas dramaturģijas attīstību un stimulēt jaunu darbu tapšanu, kas liecinātu par šodienas procesiem, notikumiem un personībām un piedāvātu pārvērtēt no jauna skatupunkta 20. gadsimta notikumus Latvijā.