Tvitera apskats, 26.05.2013.

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 5 mēnešiem.

„Jo tuvāk vēlēšanas, jo tviteris netīrāks (piedrazotāks). Pēc loģikas, jau otrajā jūnijā te atkal visam jābūt «tīram»” - tā aizvadīto nedēļu diezgan precīzi raksturo Rihards Fridenbergs, @RihardsF. Un patiešām, pašvaldību politiķu īsti un neīsti tviterkonti steidz uzrunāt un pārliecināt nobalsot par pareizajiem spēkiem un cilvēkiem, norādot uz saviem labajiem darbiem un to, cik visi citi nesaimnieciski un zaglīgi.

Nesaucot gan nevienu vārdā, lai nesanāk politiskā aģitācija, kopumā veids, kādā uzrunā vēlētājus, ir diezgan primitīvs. Un jūtams - deputātu kandidāti jūt, ka nepieciešams komunicēt arī sociālajos medijos, tomēr tā īsti to darīt neprot. Saziņas stils vienpusējs, nelabprāt iesaistās diskusijās, lai gan, protams, ne visi.

Apķērīgākie saprot, - bildes ievietošana ar noplukušu konkurentu plakātu vai telti, vai savas pieticīgās hamburgerēstuvē iegādātās ēdienreizes izrādīšana visiem - tos, iespējams, tuvinās parastajai tautai. Vienlaikus arī izklaidēs atbalstītājus, kā arī parādīs citiem, cik vienkāršs, pieticīgs, turklāt aizņemts ir potenciālais deputāts.

Pēc citu ļaužu tvītiem noprotams, ka deputāti ne tikai sēž tviterī, bet arī noorganizē pilsētas sakopšanu, ceļu lāpīšanu.

Vēl pilsētas svētkus, kuros paši esošie pilsētas kungi stāv uz paaugstinājuma, sparīgi mājot un smaidot pilsētniekiem.

Tā tāda neatņemama un ļoti svarīga svētku tradīcija - droši vien no vecajiem labajiem laikiem.

Mareks Sarnovskis (@sarnovskis) apgalvo, ka „Vēlēšanas parāda, kurš ir nemākulīgāks klauns”. Bet Evijas Unāmas (@EvijaUnama) vārdiem sakot, „vislielākie ieguvēji šajās vēlēšanās ir paši kandidāti - viņiem, atšķirībā no pārējiem - ir par ko balsot...”.

Bez vēlēšanu tuvuma aktuāls ir, kā to nodēvējuši tviterlietotāji, "Liepājas metāl-murgs". Un diezgan daudzi pauž viedokli - tieši 'metālmurgs' pēc vēlēšanām varētu kalpot par lielisku iemeslu, lai nepaaugstinātu pensijas, kā solīts. Jo, kā zināms, banku un lidsabiedrību glābšana likusi savilkt jostas ne vienam vien un ne jau glābjamo īpašniekiem.

Tādēļ jo svarīgāk ir rast kādus ātrus un sabiedrībai nesāpīgus risinājumus - ja jau politiķi nevar, tad tviterļaudis to dara viņu vietā. Tie ar lielu interesi vēlētos sekot līdzi 'metālmurga' akcionāra Lipmana gaitām Krievijā, kur tas meklējot investoru-glābēju. Prasītos kāda video tiešraide, uzskata Līga Stafecka (@stafiks). Bet Varis V.V. (@varisvv) ideju uzlabo: „Ja uztaisītu tādu TV realitātes šovu, telefonbalsotāji samestu lielu daļu no vajadzīgās naudas.” Ideja galīgi nav zemē metama, un, cerams, valdības konsultants Rungainis to sadzirdēs, cer tviterī. Un iespējams, tāds šovs ģeometriskā progresijā audzētu arī sabiedriskās televīzijas reitingus.

Vēl kāds labs ieteikums tiem, kas domā dažādus jaunvārdus. Nav noslēpums, ar datoru terminiem speciālistiem iet visgrūtāk, un piedāvātie vārdi nereti ir jautra lasāmviela mājas ballītēs. Tad nu uzlecošos reklāmas logus internetā jeb angliski pop-up'us latviski nolemts saukt tā mīļi - par pēkšņlodziņu. Tam tviterī parādījies jauns, manuprāt, precīzāks vārds ar precīzāku emocionālo pieskaņu - Ģirts Bērziņš (@Girts_Berzins) ierosina to latviski tulkot kā – uznireli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti