Tikai viena brīvdiena, šķiet, darījusi savu. Izskaidrojums, iespējams, tam meklējams jau valsts svētku laikā tviterī manāmajos novērojumos. Par to brīdina Māris Kotlers.
Spriežot pēc alkohola daudzuma, ko cilvēki šovakar iegādājas - laikam arī rīt ir brīvdiena. :D
— Māris Kotlers (@MarisKotlers) November 18, 2014
Šie novērojumi satrauc arī Veselības ministriju, un tur ierēdņi nosprieduši, ka pie visa vainīgas ir reklāmas, precīzāk sakot – alkohola reklāmās redzamie priecīgie cilvēki – tos vajag aizliegt.
Rādīs skumjus un nelaimīgus? Ironiski apvaicājas Juris Vaidakovs (@Afanasijs), bet Raivis Spalvēns prognozē:
Veselības ministrija plāno aizliegt alkohola reklāmās attēlot personas. Tikmēr kaķi un suņi jau drūzmējas pie kastinga aģentūrām.
— Raivis Spalvēns (@Raivis_Spalvens) November 19, 2014
Daiga Grinberga (@DaigaGrinberga) šūpo galvu bēdīgā smaidā sakot: "aijaijai... nu tagad alkohola reklāma būs tikai multenes - dzers ezītis un zaķītis? Tad jau bērni sāks dzert!"
Un lai gan dažiem patiešām žēl ir slavenā Klūnija kunga bez pudeles un tusiņa, Arvis Villa domā:
vispār normāls, tas liegums alkohola reklāmās rādīt #personas. 'no Clooney, no party' vairs neredzēsim, bet anonīnums alkoholiķus gan...
— Arvis Villa (@Skepse) November 24, 2014
Sandris Metuzāls gan ir skeptisks par Veselības ministrijas ierosinājuma efektivitāti, jo
Ja alkohola reklāmai būtu kāds sakars ar alko patēriņu, tad padomju laikus mēs būtu aizvadījuši skaidrā. Jo reklāmas tad vispār nebija.
— Sandris Metuzāls (@SMetuzals) November 24, 2014
Guntis Ščerbinskis uzskata, ka
Alkohola reklāmas ierobežošana valdībai jāsāk pašai no sevis, atsakoties no šampanieša vai vīna glāzes cilāšanas publiskos pasākumos
— guntis ščerbinskis (@guntissc) November 24, 2014
Bet vēl daudz efektīvāks būtu vecais labais paņēmiens – likt maksāt dārgāk. To atgādina Kaspars Zavileiskis (@Zavileiskis)
Alkohola cenas tiek paceltas, lai cilvēki mazāk dzertu. Cigarešu cenas - lai mazāk smēķētu. Retorisks jautājums gan ir – kādēļ tiek celtas komunālo pakalpojumu cenas...?"
Par naudu un valsti runājot – kā daudzus, tā arī tviterlietotājus aizkustinājis stāsts par Dāvi, slimo puisēnu, kuram nepieciešama ārstēšana ASV, bet valsts palīdzēt atteikusies, redz' - palīdzēt varot tikai tad, ja tepat Eiropā ārstē, citur ne. Valsts esam mēs paši, atgādina vairāki tvītotāji – un aicina vienkārši ziedot, palīdzēt. Ir arī tādi, kuri tviterī publicē veikto bankas pārskaitījumu Bērnu slimnīcas fondam.
Kaut ar mazu, bet KONKRĒTU palīdzību, mēs varam palīdzēt Dāvim uzvarēt laiku http://t.co/l881mqqH5j pic.twitter.com/G2FSLQ6wdq
— Mareks Matisons™ (@marruciic) November 28, 2014
Lai rastu naudu - Dagne (@DagnijaNeimane) rosina:
"Varētu kādu vienu ES EP prezidentūras konferencīti/sanāksmīti atcelt. Vai kādu no 200 kultūras pasākumiem. Un Dāvim pietiktu!"
Latvijā bankas glābj, bet cilvēkus- ne. Skumji
— Laura Vonda (@LauraVonda) November 28, 2014
piebilst Laura Vonda.
Bet labā ziņa ir tā, ka tomēr dzīvojam sociālo tīklu laikmetā, un sabiedrība nav vienaldzīga – diennakts laikā Dāvim saziedoti 110 tūkstoši eiro, aptuveni trešdaļa no nepieciešamā, un varu derēt, nevienas bankas glābšanai mēs tādu naudu labprātīgi neziedotu.