Fūres, jaudīgi džipi un pavisam parasti auto grāvmalās aizvadītajās brīvdienās un nedēļas sākumā ir bieži redzami sociālajos tīklos; 16 izdzisušas dzīvības gada pirmajās trīspadsmit dienās - statistika, kura neatstāj vienaldzīgu. Tviterlietotāju vērtējumā – vainīgi ceļu uzturētāji un ierēdņi. "Negribu biedēt, bet ceļi ir Latvijas vēzis," teic Aija Uzulena @Uzulena. Kamēr Latvijas ceļi iekalti ledū, kāds ierēdnis sēž siltā kabinetā un kasa divus olveidīgus veidojumus, dusmojas Aigars Freimanis @AigarsFr. Dusmīgs ir arī Armands Meiers @Kalamburs: Paldies "Latvijas ceļiem" un "Latvijas autoceļu uzturētājam" par kārtējiem upuriem un nekoptajiem ceļiem. Notikumi parāda tikai to, ka jūs esat NESPĒJĪGI un BEZATBILDĪGI.
Paldies @LVceli un LAU par kārtējiem upuriem uz nekoptajiem ceļiem.Šīsdienas notikumi pierāda tikai to ka jūs esat NESPĒJĪGI UN BEZATBILDĪGI
— Armands Meiers (@Kalamburs) January 13, 2015
Retais tviterlietotājs spēj saskatīt arī pašu autobraucēju atbildību. Protams, ceļi un ielas ir baisā stāvoklī, protams, laika apstākļi nelutina, bet ļoti daudzi arī brauc kā plānprātīgi – tā Juris Vaidakovs @Afanasijs, viens no retajiem – daudz iecienītāk un ērtāk ir visā vainot valsti.
To saprot arī Rīgas dome un "Rīgas satiksme", kuri piektdienas pēcpusdienā, vainojot visā valsti, veikli ceļ sabiedriskā transporta biļetes cenu, praktiski to dubultojot. Lēmums tviterlietotāju vērtējumā - vai nu klaja nekaunība, vai apbrīnojams šedevrs.
@Magda_Riekstina domā - Jebkāds cenu kāpums tiks kritizēts vienmēr. Tomēr paaugstināt cenu par Rīgas autobusu biļetēm laikā, kad degvielas cenas zemas, tā ir māksla. Vai arī izmisums – biļešu cenu kāpums nozīmē to, ka Rīga ir bankrota priekšā, piebilst Pietuka Krustiņš @Bonifaacijs.
"Rīgas satiksme" katram rīdziniekam (ieskaitot bērnus un pensionārus) izmaksā 130 eiro gadā, ātri sarēķinājis Mahris Zmeycharauski @Zmeycharauski - teju luksusa prece un k-kas ar to kantori nav kārtībā, viņš turpina analizēt, "bet kādam jau ir jāmaksā, lai var atvest margināļus no Ķengaraga, Bolderājas un maskačkas salūtu nahaļavu paskatīties."
Viena Rīgas satiksme katram rīdziniekam(ieskaitot bērnus un pensionārus) izmaksā 130 eiro gadā. High end!
— Mahris Zmeycharauski (@Zmeycharauski) January 16, 2015
Nilam patīk ne tikai kaķi, bet arī zaķi – tāds ir Vitas Dreijeres secinājums par augstajām biļešu cenām. Un, tā kā viens brauciens maksās dārgāk nekā litrs degvielas, braukt ar privāto auto vai divriteņa iegāde atmaksāsies daudz ātrāk, rēķina ne viens vien, bet, piemēram, tviterlietotājs Miesnieks @Miesnieks_LV, veicot ātrus aprēķinus, saskaita, ja turpmāk ies kājām, gadā sataupīs 480 eiro – sanāks biļetei uz Japānu un vēl vīnam pietiks.
Domājams – svētki ir arī taksometru parkos, jo, piemēram, braukt ar taksi trim cilvēkiem būs lētāk nekā ar autobusu, veikli kalkulē Vigants Lesausks @vigants, un viņa skaidrojums tam, kādēļ braukšanas maksa jāceļ, ir pavisam vienkāršs – Ušakovam, kura ekskluzīvais džips ēd 16 litrus uz 100 kilometriem, vienkārši skauda, ka tautai uz darbu sanāk lētāk atbraukt nekā viņam pašam... pacēla cenu, lai ir godīgi.
Tviterlietotāji ar labāku atmiņu vēl atgādina, ka pirms vēlēšanām Ušakovs kaut ko runāja par bezmaksas transportu un gan jau runās atkal, tik jāsagaida nākamās vēlēšanas – un atkal sāks dāļāt brīvbiļetes.
Bet turpmāk jautājums: Ar auto atbrauci? Nevari sabiedrisko atļauties? (Guntars Meluškāns @GMeluskans), vairs nebūs absurds.
Un tviterapskatu noslēdzot, arī par rēķināšanu, bet par citu tēmu – Zolitūdes traģēdijas lietā šonedēļ sākās kāda lēna, bet tomēr publikai pamanāma virzība – Anna Ulla Rone @AnnaUlla kalkulē - Ņemot vērā, cik Latvijā ilgi risinās tiesas procesi un vēl visas pārsūdzēšanas, Zolitūdes vainīgie kā reiz varēs sēdēt Re&Re celtajā cietumā...
Ņemot vērā cik Latvijā ilgi risinās tiesas procesi un vēl visas pārsūdzēšanas,Zolitūdes vainīgie,kā reizi varēs sēdēt Re&Re celtajā cietumā
— Anna Ulla Rone (@AnnaUlla) January 14, 2015