Liekot kopā savu pieredzi – Arturs desmit gadus strādā kūdras ražošanas industrijā, bet Liāna mārketingā –, viņi šogad savu hobiju izvērtuši biznesā, sākot ražot un tirgot kūdras maisījumu telpaugiem.
Lai gan pašiem viņiem nepieder purvs, kur iegūt kūdru, pāris izveidojis kūdras maisījumu ar minerālu perlītu, kas nodrošina, lai augu saknes var labi elpot. Tas puķupodā ir pat ļoti svarīgi.
“No sākuma pārbaudījām to uz saviem augiem. Neviens nav izmests ārā, visi ir dzīvi un priecīgi, aug tikai plašumā. Klienti nāk ar ļoti labām atsauksmēm, tiešām augi ir priecīgi, un daudzi klienti stāsta - augus pārstādot, uzreiz jaunas lapas nāk ārā,” stāstīja zīmola izveidotājs Arturs.
Maisījums ir iepakots mazgājamā papīra iepakojumā, kas atšķirībā no plēves maisiem ir izmantojams atkārtoti. Produktu reklamē internetā – platformās “Instagram” un “Facebook” – nekad neatsakot padomus klientiem par to, kā labāk augus pārstādīt. Savu uzņēmumu nodibinājušu pavisam nesen – pandēmijas laikā visas darbības veicot attālināti.
“To var katrs izdarīt, ja iet pa solītim un dara katru nākamo lietu. Mums vajag interneta veikalu, mēs iemācāmies, kā to izdarīt. Mums vajag bildes, tad mums ir fotoaparāts un mēs varam apskatīties, kā apstrādāt bildes. Es pati rakstu tekstus, es varu rakstīt arī angļu valodā,” stāstīja Liāna.
Kažmeru mērķis ir kūdras maisījumu nākotnē eksportēt arī uz citām zemēm. Nākamgad ir plāns palīdzēt cilvēkiem ar augiem apdzīvot arī balkonus un lodžijas.
“Mums mājās ir tā, ka iekštelpās ir skaistie, eksotiskie augi, savukārt uz balkona mēs varama atnākt paēst. Mēs varam noplūkt krūmmellenes, zemenes; tomāti un gurķi šogad ir izauguši. Ja šobrīd mēs strādājam ar augsni telpaugiem, tad nākamajā sezonā redzam lielu potenciālu piedāvāt klientiem atbilstošu augsni balkonu apstādīšanai,” par nākotnes plāniem stāstīja Liāna.