Ziemassvētkos un Jaunajā gadā veikali piedzīvoja retus skatus – tukšus plauktus, jo pircēji bijuši īpaši naski uz iepirkšanos.
Latvijas lielāko tirdzniecības ķēžu pārstāvji pastāstīja, ka svētku laikā nopirkto preču apjoms dubultojās. Pirktākā prece bija mandarīni, pēc tam gaļa, zivis, šampanietis un dažādas sastāvdaļas salātiem.
"Piemēram, novembrī un decembra sākumā "Rimi" veikalos tika pārdotas 129 tonnas piparkūku, 353 tonnas mandarīnu un 82 tonnas apelsīnu. Kā liecina mūsu pieredze, pirmssvētku laikā piparkūku apjoms pieaug 25–30% robežās, tad svētku laikā tas jau ir dubultojies," pastāstīja "Rimi Latvija" pārstāve Everita Bičkova.
"Šogad bija rasola gatavošanas mānija. Iedzīvotāji vairāk iegādājās rasola sastāvdaļas," piebilda SIA "LIDL Latvija" pārstāve Zane Neļķe.
Arī siera salāti bijuši starp populārākajiem produktiem Ziemassvētku un Jaunā gada svinību laikā, un tā tas esot jau kopš 1997. gada, zināja teikt Bičkova.
Arī veikalu tīkla "Maxima Latvija" pārstāve Raina Anna Ločmele atzina, ka svētku dienās cilvēku pieplūdums bija lielāks, nekā tas ir ikdienā.
Lai arī veikalu plaukti tukšojās ātri, šajā gadā pircēji bijuši apdomīgāki.
"Ja salīdzina ar iepriekšējo gadu, cilvēki iepērkas apdomīgāk, seko līdzi iepirkumu sarakstam un skatās arī akciju preces," teica Ločmele.
Īpaši tika domāts par bērniem – grozos gūlās dārgas dāvanas, kas mērojamas daudzu desmitu eiro apmērā.
To, cik daudz naudas pircēji atstājuši, gatavojoties svētkiem, lielveikalos neatklāja, taču atzina – gada nogales ierasti tirgotājiem ir ienesīgākais laiks.