4. studija

Kāpēc katrs gurķis tiek ieplēvots?

4. studija

Kāpēc daļa rīdzinieku dzīvokļos salst, kamēr citi cīnās ar karstumu?

Vai lētāk ir instrumentus labot un asināt vai nopirkt jaunus?

Pirkt jaunu instrumentu vai krietni dārgāk remontēt veco?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Laikā, kad sabiedrība tiek aicināta nevis pirkt jaunus sadzīves priekšmetus, bet salabot vecos, arī tā piedomājot par vidi un taupību, izrādās, ka pirkt jaunu ir lētāk, nekā labot. To piedzīvojis Aivars Jelgavā. Vēloties uzasināt zāģripas, pakalpojums maksājis ievērojami dārgāk nekā jauns pirkums.

Aivars ir kārtīgs saimnieks un mājās visu dara pats savām rokām. Tā kā ģimenes darīšanās pēdējā laikā sanāk bieži būt Jelgavā, lai ekonomētu laiku, Aivars uzzināja, ka Jelgavā ir konkrēts veikals, kur iespējams uzasināt zāģripas.

"Es viņiem atstāju tās piecas ripiņas. Izrakstīja čeku, ka ir pieņēmuši piecas ripiņas, un gaidiet zvanu. Es jau ne vienu reizi vien esmu devis trīt citā vietā. Un nekāda gaidīšana nebija. Pēc kādas pusstundas parasti ripiņas ir gatavas," stāstīja Aivars.

Kā vēlāk noskaidrojies, uz pasūtījuma izpildi būs jāgaida vairākas dienas, jo asināšana veikalā nenotiek un nodotos asināmos priekšmetus ved apstrādāt citur. Par pakalpojumu Aivaram bija jāmaksā 37 eiro.

Līdz šim asināšanas pakalpojumus citviet Aivars ir izmantojis par nesalīdzināmi mazāku naudu. Intereses pēc turpat Jelgavā citā veikalā viņš nopircis pavisam jaunu zāģripu – uz pusi lētāk.

"Tagad es vienā citā veikalā nopirku tādu pašu ripiņu par 2 eiro 45 centiem, vēl lētāk pat.

Es viņiem atnesu to jauno ripiņu un čeku, un pasaku: paklau, par jūsu trīšanu iznāk divas jaunas ripiņas un vēl eiro kabatā. Es gribu, lai cilvēki redz, lai neuzķeras kā es.

Man viņi vēl pasaka – jūs mums neko nejautājāt par to, cik maksās un kur vedīsim. Saku – paklau, te taču nav jautājumu un atbilžu vakars! Te ir veikals. Jūs pieņemat pakalpojumu, jums jāpasaka – ko jūs dariet, cik tas maksā. Cenrādis ir tur? Nav nekur," par piedzīvoto stāsta Aivars. Patiesā sašutumā Aivars uzasinātās ripas atstājis veikalā.

Interesanti noskaidrot, cik šajā veikalā maksā jauna – tāda pati zāģripa? Tāds pats ripzāģis tajā pašā veikalā maksā četrus eiro, bet uzasināt viņi ņem par septiņiem. 

Turklāt cenrādis atrodas tādā attālumā, ka klients bez vaicāšanas nevar saskatīt un sarēķināt, cik varētu maksāt viens vai otrs pakalpojums. Veikala vadītājs telefonintervijā raidījumam "4. studija" skaidroja, ka parasti darbiniece, kura pieņem pakalpojumu pasūtījumus, visu sīki un smalki klientiem izstāstot.

Veikala vadītājs Normunds skaidroja, ka tanī brīdī veikalā ir bijuši vairāki klienti. "Mūsu vaina, ka mēs, paņemot kunga telefona numuru, nepiezvanījām un nepaskaidrojām, ko mēs varējām izdarīt."

Tiesa, Aivara un veikala vadītāja versijas atšķiras. Aivars apgalvo, ka nodošanas brīdī veikalā nav bijis neviena klienta, izņemot viņu, bet pasūtījumu pieņēmis pārdevējs. Uzasināšanas cenu nosakot ripas zobu skaits.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norāda, ka, lai šādi pārpratumi nerastos, saskaņā ar normatīvajiem aktiem, cenrādim jābūt redzamā vietā, lai pircējs var izvērtēt un izvēlēties. 

PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane skaidroja:

"Ideālā gadījumā pārdevējs sniedz informāciju gan par pašu preci, gan pakalpojumu, gan cenu. Tai jābūt patiesai.

Bet pārdevējam nav jāveic tirgus izpēte, kur kāds pakalpojums kādā vietā maksā lētāk vai dārgāk. Patērētājs izvēlas."

Pēc sarunas ar raidījumu "4. studija" veikala vadītājs zvanījis, un Aivars savas piecas uzasinātās zāģripas varēja saņemt atpakaļ par velti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti