Pagaidu stabiņi un puķupodi Rīgas ielās būs uz palikšanu; Barona ielu slēgs satiksmei nākamgad

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 1 mēneša.

Kamēr galvaspilsētas ielās vietām vēl turpinās eksperimenti, kā padarīt vidi rīdziniekiem ērtāku un tīkamāku, ir skaidrs, ka ne tikai plastmasas stabiņi satiksmes mierināšanai, bet arī puķu podi un jauni soliņi pilsētā ir uz palikšanu. Par to, vai šie elementi nākamajā pavasarī atgriezīsies turpat, kur stāvējuši šovasar, vēl esot pāragri spriest. Taču jau tagad zināms, ka ievērojamas pārmaiņas nākamgad plānotas Krišjāņa Barona ielā.

Pagaidu stabiņi un puķupodi Rīgas ielās būs uz palikšanu; Barona ielu slēgs satiksmei nākamgad
00:00 / 04:52
Lejuplādēt

„Rīgas vasara”

Lai galvaspilsētas ielas šovasar padarītu zaļākas un rīdziniekiem draudzīgākas, galvas lika kopā gan domes politiķi, gan pašvaldības departamenti, gan arhitekti. Tā tapa „Rīgas vasara” – vairākās vietās centrā tika uzstādīti puķu podi, koku kastes, soliņi un pagaidu stabiņi satiksmes mierināšanai. Rudenī tie atkal tiks novākti, bet nākamvasar izmēģinājumi turpināsies.

“Vasaras ielu projekts bija skaidri un gaiši nodefinēts, ka tas ir uz vasaru. Rudenī tas pazūd – tā tas bija plānots, un tā tas arī tiek realizēts. Katru gadu ir plānots kaut ko darīt. Pagājušā gadā tā bija Tērbatas iela, kas tika pārveidota par gājēju ielu uz vasaru, šogad tās ir vasaras ielas. Ir plānots turpināt,” pastāstīja Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis.

„Rīgas vasaras” projekta koordinēšana uzticēta Rīgas domes Tūrisma pārvaldei.

“Var diskutēt, vai šogad šie risinājumi ir bijuši veiksmīgākie,” sacīja Tūrisma pārvaldes vadītāja Ieva Lasmane, “bet par tām lietām, kas šogad tika pārbaudītas un kur risinājumi ir pietiekami veiksmīgi un atpūtas zonas ir nepieciešamas, tur nākamgad domās par pastāvīgu risinājumu ieviešanu. Savukārt par nākamā gada jaunām eksperimentu zonām šobrīd es vēl nevarēšu komentēt, jo par to ir vēl mazliet par ātru spriest.”

Galvenos secinājumus par “Rīgas vasaru” plānots apkopot līdz oktobra vidum, taču Lasmane norādīja – jau pašā sākumā bijis redzams, ka vismaz tādi labiekārtojuma elementi kā soliņi un zaļumi rīdzinieku vidū ir visai pieprasīti.

Sagaidāms, ka nākamvasar zaļumi un soliņi atgriezīsies gan Vecrīgā, gan Tērbatas un Baznīcas ielās, gan arī tiks apzaļumotas citas jaunas vietas. Šāds reizē pagaidu un pastāvīgs risinājums ar zaļumu konteineriem ir kā alternatīva pamatīgiem ielu pārbūves darbiem, kas parasti prasa vairākus gadus un apjomīgus līdzekļus.

“Iestādīt kokus ielā, kurā nekad nav bijuši koki un ir tikai asfalta segums, nav tik vienkārši – jāpārrok visas komunikācijas. Un tas ir piecu gadu projekts, lai iestādītu vienu koku, bet kokus droši vien gribas jau tagad,” skaidroja Lasmane.

Kopumā „Rīgas meži” šovasar galvaspilsētas ielās uzstādījuši vairāk nekā 50 lielizmēra koku un krūmu kastes, un gandrīz 300 augu kastes ar dažādām ziedu un krūmu kompozīcijām. Pašvaldībai šāda apzaļumošana esot izmaksājusi ap 50 tūkstošiem eiro, un nākamgad, visticamāk, šī kolekcija tiks papildināta.

Stabiņi

Lai gan par stabiņiem pilsētā šovasar valdīja īsta viedokļu vētra, Jānis Vaivods, kuram uzticēti Satiksmes departamenta vadītāja pienākumi, norādīja, ka vietām grūtības bijušas pat mazākas, nekā sākumā šķitis. “Ja runājam par Tērbatas ielu, viennozīmīgi šis eksperiments pierādīja, ka ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem ir iespējams mierināt ielas satiksmi, un varbūt tie sastrēgumi neveidojās tik milzīgi, kā varētu gaidīt pirmsšķietami,” sacīja Vaivods.

Domes opozīcijā esošās partijas „Saskaņa” deputāts Vadims Faļkovs, kurš iepriekš pats ir bijis domes Satiksmes komitejas vadītājs, komentēja, ka viņš kā rīdzinieks „Rīgas vasaras” ieviestos eksperimentus galvaspilsētas ielās drīzāk izjutis kā traucējošus, ne kā tādus, kas rada papildu drošību.

„Rīgas pilsēta dotajā brīdī mēģina kaut ko kopēt no ārzemju pieredzes, neiedziļinoties, kāpēc ārzemēs šo vai to paņēmienu pielieto. Es mēģinu skatīties uz situāciju kopumā – vide varbūt uzlabojusies, no vienas puses, bet, no otras puses, kā bija ietve ar bedrēm, tā ar bedrēm ir palikusi. Es eju pa bedrēm, pa ietvi, nevis pa puķu podiem,” pauda Faļkovs.

Barona iela

Tomēr jau tagad zināms, ka nākamgad nopietnas pārvērtības piedzīvos Krišjāņa Barona iela, un autovadītāji atkal nebūs priecīgi. Plānots, ka automobiļi no Barona ielas pazudīs, un šīs pārmaiņas būs paliekošas, ne tikai uz vienu vasaru.

“Satiksmes departamentam ir uzdots līdz 1. aprīlim sagatavot skatījumu par to, kā izmainās Barona iela.

Faktiski nākamgad Satiksmes departaments ieviesīs jaunumu Barona ielā, kurā būs gājēji, velobraucēji un sabiedriskais transports.

Un, ja runājam par privāto autotransportu, tad tā būs tikai piekļūšana pie saviem īpašumiem,” atklāja Vaivods.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti