Dienas ziņas

Starptautiskā meklēšanā 100-150 latviešu

Dienas ziņas

Durbes pilī atklās Kuzņecova porcelāna izstādi

Arvis Sprude – pirmais latvietis Transsibīrijas sacīkstēs

Arvis Sprude – pirmais latvietis Transsibīrijas daudzdienu velobraucienā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 9 mēnešiem.

Kuldīdznieks Arvis Sprude ir pirmais no Baltijas, kurš kvalificējies pasaulē ekstrēmākajām šosejas riteņbraukšanas daudzdienu sacensībām, kas notiek Krievijā. Viņš ir viens no 15 apstiprinātajiem dalībniekiem, izturot 3000 velobraucēju lielu konkurenci. Lai varētu attaisnot uz sevi liktās cerības, Arvis aktīvi gatavojas lielajam piedzīvojumam.

Arvi Sprudi sastopam Kuldīgas sporta hallē, kur skolēniem notiek sacensības tautas bumbā. Ikdienā viņš ir sporta skolotājs Kuldīgas 2. vidusskolā. Arvja sirds pieder arī latviešu tautas dejai. Viņš ir deju pedagogs, vada deju kolektīvu, bet Dziesmu un deju svētkos viņam bija uzticēti arī lielā laukuma asistenta pienākumi Daugavas stadionā. Šīs ir vienas no Arvja personības šķautnēm, kas uzrunāja pasaulē garāko un visekstrēmāko šosejas riteņbraukšanas sacensību  “Red Bull Trans-Siberian extreme” atlases komisiju.

"Arī fiziskie rādītāji bija jāuzrāda, bet viņiem bija svarīgi, lai cilvēks ir kā personība, lai viņiem ir interesanti viņu paņemt. Šobrīd es esmu pirmais no Latvijas un Baltijas, kas ir izvēlēts," saka šosejas riteņbraucējs Arvis Sprude.

Dalībai sacensībās Arvis pieteicās jau pērnā gada janvarī. Viņš bija viens no 3000 pretendentiem uz 15 vietām. Ar šosejas riteņbraukšanu Arvis nodarbojas kādus 10 gadus, tā pamatīgāk - pēdējos piecus. Aizstāvējis arī “Evelo team” godu un jau vairākus gadus ir viens no Latvijas vadošajiem amatieru braucējiem. Šobrīd no darba brīvajā laikā Arvis aktīvi gatavojas sacensībām, pēc trenera Toma Flakša izveidotas programmas dienā trenējoties vidēji četras stundas.

Sacensības notiks 25 dienas. Tās sāksies 23. jūnijā Maskavā, finišs paredzēts 17. jūlijā Vladivostokā. Lai uz šo laiku sportistam nodrošinātu uzturēšanos un pavadošo auto ar mehāniķi, fizioterapeitu un ārstu, dalības maksa ir 20 000 eiro, kurus sportists vāc ar dažādu projektu palīdzību, un nepieļauj pat domu, ka dalību nāktos atteikt nepietiekama finansējuma dēļ.

Kopumā sacensībās jāveic 9100 km, kas sadalīti 15 etapos. Katram ir laika limits. Īsākais posms ir 313, garākais 1363 kilometru garš. Sportistu izturību parādīs arī septiņu laika joslu un četru klimata zonu šķērsošana.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti