"Fortum" akumulatoru sektora direktors Tero Holanders norādīja: "Patlaban lielākā daļa akumulatoru ir jauni ar ražošanas defektiem, un mums vēl nav daudz nolietotu bateriju, bet laika gaitā to skaits noteikti palielināsies. Ideja ir būt gatavam, kad tirgus augs. Atgriežoties pēc gada, jūs redzēsiet, ka tas vairs nebūs tas pats!"
Pārstrādes process nav vienkāršs, jo vispirms akumulatori jāatbrīvo no visas uzkrātās enerģijas. Šajā stadijā iespējama aizdegšanās, tāpēc zem pārstrādes iekārtas ir ūdens tvertne. Vēlāk notiek to demontāža, iegūto materiālu sasmalcināšana. Iegūtā "melnā masa" satur atkārtoti izmantojamus materiālus, tai skaitā grafītu, niķeli, kobaltu, litiju un mangānu, un citā pilsētā Somijā notiek arī tā tālāka pārstrāde ar hidrometalurģijas paņēmienu.
Šādā veidā iespējams atgūt pat 95 procentus vērtīgo materiālu.
Uzņēmums ar lepnumu atzīst, ka ir vienīgais, kas īsteno pilnu pārstrādes ciklu, un, pieaugot elektroauto īpatsvaram, pieprasījums tikai augs. Zīmīgi, ka projektu atbalsta arī vietējie iedzīvotāji, jo tas ienesot novatorismu un inovācijas klusajā mazpilsētā.