"Šobrīd Antarktīdā nekas līdzīgs mūsu transportlīdzeklim nav, un šajā vidē nav elektrisko transporta līdzekļu. Viņi izmanto ļoti lielus ar fosilo kurināmo darbināmus transporta līdzekļus, no kuriem mēs, protams, kontinentā vēlamies pāriet uz elektrisku transporta sistēmu," stāstīja projekta menedžeris Laurenss Edelmans.
Pagaidām Eindhovenas Tehnoloģiju universitātes uzbūvētais visurgājējs "Ice Cube" tiek vadīts ar tālvadības pulti, bet tas esot tikai laika jautājums, lai to padarītu pilnībā autonomu. Lai pārbaudītu iekārtas Antarktīdai pietuvinātos apstākļos, transporta līdzekli nogādāja Norvēģijā, un komandas lielākais prieks bija par akumulatoru izturību.
Tomēr darbs nav vienkāršs – būvniecības pirmais etaps ilga divus gadus, un projektā kopumā iesaistīti 27 cilvēki. Studenti joko, ka visurgājējs ir stūrains, tāpēc nosaukumā iekļauts vārds kubs. Savukārt "ice" var interpretēt kā saīsinājumu no iekšdedzes dzinēja nosaukuma, bet transporta līdzekļa mērķis ir tos padarīt par pagātni.