Kapsula aizvērusies, un robots-simulators sāk pildīt doto uzdevumu. Uz sienām parādās attēls - lidmašīnas pilota kabīne. Un liela mehāniska roka, kura var pacelt 600 kilogramus, sāk kustināt virtuālās realitātes kabīni.
Atšķirībā no trenažieriem civilajā aviācijā šis robots var veikt daudz lielākas un ekstrēmākas kustības.
RTU pētnieks Armands Šenfelds stāstīja, ka, “saliekot kopā reālo pasauli ar virtuālu attēlu, mēs varam radīt ļoti daudz un dažādas situācijas, vai tas būtu sacīkšu auto, ceļamkrāns vai kosmosa kuģis”.
“Virtuālajā pusē attēlu varam brīvi veidot pēc nepieciešamības,” stāstīja pētnieks.
“Iedomājamies, ka esam meža zāģēšanas traktora operators, bet mēs nekad mūžā neesam to darījuši. Bet gribētu pamēģināt, kādas ir sajūtas. Uz šī robota bāzes varētu veidot sistēma modeli, kurš kustas kā īsts traktors, un ļaut cilvēkam viņu vadīt un reizē radīt virtuālu attēlu, kā tas mežā varētu izskatīties. Un, no otras puses, mēs kā zinātnieki varētu pētīt, kā cilvēks darbojas ar šo iekārtu,” stāstīja Šenfelds.
Šis robots patlaban ir vienīgais Ziemeļeiropā. Bet kopumā pasaulē ir tikai pieci.
Robotu būvējusi Vācijas kompānija “Kuka”. RTU tas izmaksājis pusmiljonu eiro.
Augstskolā saka - tā ir investīcija nākotnes pētījumos, kuriem universitāte cer piesaistīt ārvalstu zinātnes centrus.
Pētnieki raugās, kā robotu izmantot medicīnā, lai, piemēram, palīdzētu cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar vestibulāro aparātu. Var arī testēt jaunu sarežģītu iekārtu prototipus, pārbaudīt, cik ērti cilvēkam ar tām būs darboties.
RTU zinātnieki plāno izveidot virtuālu programmu, kas atainotu Siguldas bobsleja un kamaniņu trasi, lai varētu noskaidrot potenciālo sportisku spējas vadīt bobsleja kamanas.