Pirmajiem pieciem autoriem dāvanā "Bērnistabas" grāmata "365 radošas idejas zinātkāriem bērniem"
Ralfs Atis Terehovs izlasījis Toma Dirgēlas grāmatu "Doms un Toms". Ralfa mamma pierakstījusi Ralfa pārdomas par izlasīto.
Par ko ir šīs grāmatas? Toma Dirgēlas grāmatu sērijas "Doms un Toms" galvenie varoņi ir 4. klases skolēni, kuri spēj atklāt visneparastākos noslēpumus un atmaskot visatjautīgākos ļaundarus. "Pazudušās slotas lieta" ir par gadījumu, kad Pilsētmiestiņa pilsētas Pilsētnieku skolā pazūd apkopēja Spodra slota. Direktors Ludis Lempis nospriež: tad ta bēda! – līdz slota atradīsies, grīdas var izklāt ar laikrakstiem. Diemžēl skolu inspektoram Kukulītim šī doma nešķiet nemaz tik jauka. Direktors nu staigā, galvu saķēris, – ja, atgriezies pēc nedēļas, inspektors redzēs nekārtību, direktoram būs... ziepes! Tāpēc ir ļoti svarīgi noskaidrot, kurš, kad un kāpēc nozadzis slotu. Pie šīs lietas atšķetināšanas ķeras 4.b klases skolēni Doms un Toms. Savukārt stāstā "Sabojātā autobusa detektīvs" zēni kopā ar skolasbiedriem dodas ekskursijā, turklāt ne uz kādu garlaicīgu muzeju, bet gan uz pasaulē aizraujošāko vietu. Un ne ar šādu tādu lūzni, bet gan jaunākā modeļa skolas autobusu "BRUM CHIANG DRAGON 2381"! Diemžēl ne visi atbalsta šādu ceļojumu. Kas ir tie noslēpumainie nelieši, kuri visiem spēkiem cenšas izbojāt ekskursiju? Un kāds viņiem no tā labums? Doms un Toms izveido izmeklēšanas komandu ar nosaukumu "Komanda" un ķeras pie jaunās lietas risināšanas.
Atbildes uz jautājumiem
Vai tu gribētu draudzēties ar grāmatas varoņiem?
Ralfs: Labprāt draudzētos ar grāmatas varoņiem, jo viņi ir gudri un atjautīgi, attapīgi, vienmēr visu dara kopā. Tomam un Domam ir laba humora izjūta.
Vai tavā dzīvē ir līdzīgi gadījumi, kādi aprakstīti grāmatā? Vai tu grāmatas varoņa vai varoņu vietā būtu rīkojies līdzīgi?
Ralfs: Jā, manā dzīvē ir bijuši līdzīgi gadījumi. Piemēram, lietas atšķetināšana skolā (noslēptu lietu meklēšana). Jā, es būtu rīkojies un rīkojos līdzīgi, jo padomi, lasot grāmatu, noderēja. Piemēram, ka jāpārmeklē vieta līdz galam, ka jāapspriež kopā turpmākā rīcība, jāuzklausa otra viedoklis.
Kam tu ieteiktu šo grāmatu lasīt un kāpēc tieši šiem cilvēkiem?
Ralfs: Es ieteiktu to izlasīt ne tikai savam draugam Tomam (ko es jau izdarīju), bet visiem klasē, kuriem patīk smieklīgas lietas atrisinājumi un detektīvi. Jo man šķiet, ka šī grāmata ir piemērota tieši maniem vienaudžiem.
Ko tu gribētu pavaicāt grāmatas autoram?
Ralfs: Lasot grāmatu, mazliet apmulsu, kā būtu jāizrunā zēna vārds Doms (ar divskani vai patskani o) Hmmm… Toms jau nu laikam ar divskani. Būtu interesanti par to padiskutēt ar Tomu Dirgēlu. Un ļoti vēlētos pirmais uzzināt, kad iznāks grāmatas 3. daļa.
Lasiet kopā ar bērnu un iesūtiet savu grāmatas apskatu
Lasītprieks ir lipīgs, tāpēc vairojam to, lasot kopā! Izlasiet grāmatu kopā ar bērnu un pastāstiet par to LSM.lv, mēs publicēsim jūsu grāmatas apskatu.
Kas jādara?
1. Kopā ar bērnu jāizlasa jebkura grāmata;
2. Pēc grāmatas izlasīšanas jāparunājas un kopā jāatbild uz jautājumiem:
- Vai tu gribētu draudzēties ar grāmatas varoņiem? Vai tavā dzīvē ir līdzīgi gadījumi, kādi aprakstīti grāmatā? Vai tu grāmatas varoņa vai varoņu vietā būtu rīkojies līdzīgi?
- Kam tu ieteiktu šo grāmatu lasīt un kāpēc tieši šiem cilvēkiem?
- Ko tu gribētu pavaicāt grāmatas autoram?
3. No šīs sarunas lai top grāmatas apskats visdažādākajās formās – īss raksts, vēstule grāmatas autoram, sarunas pieraksts, dzejolis, zīmējums, "TikTok" video vai kas cits, kas ienāk prātā;
4. Atsūtiet izveidoto apskatu uz [email protected] kopā ar apskatītās grāmatas fotogrāfiju (vēlams, lai fotogrāfija būtu horizontāla). Ja esat ar mieru nelielai publicitātei, nofotografējieties kopā ar grāmatu, attēlu publicēsim portālā LSM.lv.