LSM kustību alfabēta autores Elīna Seņkova un Marta Ābola-Kurpa katram burtam ir piemeklējušas un uzzīmējušas vienu kustīgu vai statisku vingrinājumu, kas jāizpilda. Pie katra no vingrinājumiem atradīsiet gan aprakstu, kā tas izpildāms, gan arī ieguvumus, ko tas dod ķermenim un prātam. Neaizraujieties ar perfekciju, ļaujiet bērnam pašam pēc zīmējuma izpildīt vingrinājumu un, ja vēlaties to pielabot, tad dariet to ieteikuma, nevis apgalvojuma formā. Ļaujiet arī bērnam jūs pamācīt – kā, viņaprāt, vingrinājums jāizpilda! Tas stiprinās mazā burtu apguvēja pašapziņu un ticību saviem spēkiem.
Bērnistabā var zīmējumus izdrukāt un krāsot virtuāli, arī spēlēt puzles spēli, mācoties burtus un ķermeņa pozas.
Kustību alfabēta vingrojumus pildot kopā ar bērnu, stiprināsiet veselīgu ģimenes ieradumu – kustēties ar prieku, rotaļājoties un pat smejoties. Turklāt gandrīz nemanāmi arī palīdzēsiet bērnam apgūt latviešu alfabēta burtus.
Ģitāra ir stīgu instruments. Ņem un strinkšķini. Vai spēlē tā, ka aizskar klausītāju emociju stīgas.
Ģ – ĢITĀRA
Lai ieietu pozīcijā:
- Apsēdies uz zemes.
- Izstiep kājas priekšā.
- Iztaisno muguru.
- Uzliec labo potīti virs kreisās un slidini labo pēdu pa taisno kāju uz augšu līdz kreisajam celim.
- Labais celis saliekts virzienā uz āru.
- Tad pieķeries ar labo plaukstu pie labā ceļa.
- Un ar kreiso plaukstu pie pēdas.
- Pacel labo apakšstilbu gaisā, it kā tā būtu ģitāra.
- Turi muguru taisnu.
- Ja vēlies, "nospēlē" savu mīļāko melodiju uz savas ģitāras.
- Noturi piecas elpas.
Lai izietu no pozīcijas:
- Nolaid kāju.
- Iztaisno.
- Atkārto visu to pašu ar otru kāju.
Ieguvumi:
- Iztiepj augšstilbu, sēžu un muguras lejasdaļu.
- Uzlabo stāju.
Veicina koordinācijas attīstību – koordinējot rokas, kājas, ceļus un plaukstas, lai izpildītu vingrinājumu.
Burtu mācībai varat izdrukāt Burtu grāmatu un ĀBECI: