Rīta Panorāma

Londonā vērienīga Merilinai Monro veltīta izstāde

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Ķīmijas skolotāja: Jāstāsta vienkārši par sarežģīto

Vienkārši par sarežģīto –jaunās ķīmijas skolotājas darba principi

Ļoti svarīgi skaidrot sarežģītas lietas vieglākiem vārdiem vai ar praktiskiem piemēriem, tāpat  katram bērnam ir nepieciešama īpaša pieeja – pēc šādiem principiem bērnus māca jaunā ķīmijas skolotāja Marija Kramorenko.

Pašai vēl mācoties skolā, Marijai Kramorenko ķīmija šķita ļoti interesants mācību priekšmets, kas labi padevās. Tādēļ pēc vidusskolas pabeigšanas viņa devās studēt Latvijas Universitātē bakalaura programmu "Dabaszinātņu un informācijas tehnoloģijas skolotājs".

Marija Kramorenko skaidro, ka vecāki profesijas izvēli neietekmēja, "jo man neviens ģimenē nav saistīts ar skolotāja profesiju. Viņiem pirmajā brīdi laikam bija šoks, ka es aizgāju uz tādu profesiju. Bet no bērnības jau gribēju, un tā arī sanāca. No pašas bērnība man patika mājās spēlēties, pārbaudīt darbus. Pašas veidotus darbus labot, svītrot. Man patika labot darbus ar sarkanu krāsu, – tas bija mīļākais visā šajā procesā."

Marija par pedagoģi sāka strādāt vēl bakalaura studiju laikā, mācot bērniem ķīmiju Rīgas 86. vidusskolā. No šī gada viņai ir vēl viena darba vieta – Rīgas Valsts klasiskā ģimnāzijā. Marija stāsta, kāpēc, viņasprāt, ķīmija savulaik ne visiem bērniem skolā ir padevusies: "Tāpēc, ka ir ļoti svarīgi skaidrot sarežģītas lietas vieglākiem vārdiem jeb tādā vieglākā valodā vai ar praktiskiem piemēriem. Es tā pati stundās bieži daru. To, kas ir sarežģīts, es skolēniem cenšos izstāstīt ar praktiskiem piemēriem, rādot dzīves piemērus, un tad viņiem ir vieglāk saprotams."

Skolēni atzīst, ka uz Marijas ķīmijas stundām viņi nāk ar prieku, jo tās ir interesantas.

Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas skolniece Gabriela: "Viņa ir ļoti jautra, man tas patīk. Viņa izmanto ļoti daudz un dažādas metodes – interaktīvo tāfeli, darba lapas, mēs arī ar tekstiem strādājam. Man ļoti tas patīk."

Alise: "Ar viņu rakstu zinātniski pētniecisko darbu ķīmijā. Viņa man ļoti palīdz ar secinājumiem vai analītikas uzdevumiem, vai analīzi arī."

Laura: "Man viņa ļoti patīk. Viņa labi visu skaidro, visu raksturo. Visas prezentācijas, ko rāda, viss ir īsi un konkrēti aprakstīts."

Gados jaunā ķīmijas skolotāja stāsta, kas viņai rada gandarījumu savā darbā: " Man patīk sajūta, kad es redzu, ka skolēniem sanāk, ka viņi saprot. Jo ir brīži, kad es redzu, – viņi nesaprot. Mans uzdevums ir paskaidrot, lai viņi saprot un, kad es redzu, ka viņi atbild pareizi, viņiem pašiem ir smaids. Labi rezultāti ir pats labākais. Komunikācija ar bērniem. Manuprāt, tas ir galvenais. Es eju uz darbu un zinu, ka es redzēšu bērnus, komunicēšu ar viņiem. Galvenais, ka man patīk komunikācija ar viņiem."

Marija arī uzskata, ka, mācot ķīmiju, katram bērnam ir nepieciešama īpaša pieeja – tikai šādā veidā ikviens var apgūt šo mācību priekšmetu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti