“Svarīgākais šobrīd ir mācību pieejas maiņa. Mums ir stipras tradīcijas, kuras ir jāturpina. Visvairāk skolas ir strādājušas ar pašvadītu mācīšanos, lai skolēnam ir lielāka izpratne un motivācija mācīties, situāciju skolās ar pārmaiņu ieviešanu Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta panorāma” raksturo „Skola2030” vadītāja Zane Oliņa.
Pandēmija ir kavējusi pārmaiņu pēctecību. Skolotājiem ir nepieciešams paskatīties uz skolēnu mācīšanās pieredzi kopumā. Ir nozīmīgas atšķirības starp skolām. Centrālā sistēmas problēma ir tā, ka svarīgi, pie kura skolotāja bērns mācās, – tā nedrīkstētu būt, uzskata Oliņa.
Konferencē “Virzība. Sadarbība. Atbalsts. Lietpratībai” skolu un pirmsskolu vadītāji, eksperti un rīcībpolitikas veidotāji runās par pārmaiņu vadību izglītības iestādēs. Konferences mērķis ir nostiprināt izpratni, ka mācību pieejas maiņa ir ilgstošs process, kura sekmīgā norisē liela loma ir sistēmas līderiem – gan veidojot kopīgu redzējumu, gan atbalstot pārējos komandas biedrus.