Projektā “No-zīmes” sagatavotas 12 tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, mākslas muzejā “Rīgas birža”, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā un nelielajā Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrā no tiem sagatavotas trīs nodarbības – pa vienai sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs veidots, balstoties uz skolēnu intervijām un ieklausoties viņu jautājumos par muzeju darbību.
“Mēs centāmies piedāvāt to, ko skolēni klātienē nekad nevarētu iegūt. Un tas ir – satikt tos cilvēkus, kas dara aizkulišu darbu, veido izstādes, pēta, restaurē, vada muzejus, un tad nodarbībās videoformātā skolēniem ir iespēja satikt šos profesionāļus,” par projektu stāsta Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izglītības darba vadītāja Elīna Bērziņa.
Nodarbības notiek tiešraidē no katra muzeja. Apmēram stundu ilgajā virtuālajā tikšanās reizē muzeja pedagogs, izmantojot arī sagatavotus video materiālus, skolēniem piedāvā tēmas par muzeja rašanās vēsturi, mākslas kolekcijas vērtības noteikšanu un dažādu paaudžu saskari mākslā un kultūrā. Pēc jauno ierobežojumu ieviešanas un muzeju slēgšanas projekta autori atzīst – interaktīvās nodarbības sniedz iespēju skolēniem, īpaši no tālākiem reģioniem, nezaudēt saikni ar muzejiem un mākslu.
Kalendārs novembrim un decembra pirmajai pusei ir diezgan pilns. Tāpēc aicina skolotājus būt naskiem un pieteikties jau tagad.
“Ja nav pārliecības par to, kura nodarbība būs īstā, kura savai klasei vispiemērotākā, tad mēs esam izsludinājuši nākamnedēļ un aiznākamnedēļ tādas kā iepazīšanās atvērtā tipa nodarbības pedagogiem,” skolotājus iedrošina Elīna Bērziņa.
Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību un tiešsaistes diskusijām skolēniem dota iespēja izzināt un iepazīt mākslas darba ceļu no tapšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijā.