Tehnoloģijas ļaujot daudz paveikt katram, esot savās mājās, bet, zūdot skolēnu motivācijai mācīties, skolotāji bieži stundas vada melniem kvadrātiņiem ekrānā. Tikšanos klātienē gaidījuši gan skolotāji, gan skolēni.
“Es domāju, ka visās skolās ir kāds procents bērnu, kuri kaut kāda iemesla dēļ ir pazuduši. Atsevišķos priekšmetos vidējie vērtējumi ir diezgan būtiski kritušies. Šobrīd, bieži vien ir tā, ka “zoomstundas” pārtop par tādu viena cilvēka stand-up komēdiju. Visi paskatījās, “N” burtu neielika – okey, bet tas jau nav mācību process,” tā attālināto mācību situāciju raksturo
Līvānu 1. vidusskolas direktors Gatis Pastars.
Klātienes konsultācijas dažu dienu laikā guvušas atzinību no visiem iesaistītajiem. Komunikācija vadoties daudz veiklāk.
Līvānu 1. vidusskolā ir notikušas 29 konsultācijas dažādās klašu grupās.
“Skolēniem ir prieks atgriezties skolā kaut vai uz tām pāris minūtēm, ne visas konsultācijas ir 40 minūšu garas. Klātienē, runāt ar dzīvu cilvēku, dzīvu skolotāju priekšā izpaust savas bažas, tas ir cits līmenis, kā mēs risinām lietas,” pauž direktors
Skolotāji izvēlas un uzrunā bērnus, kurus vēlētos satikt klātienē. Priekšroka tiek dota tiem, kam attālinātais mācību process radījis grūtības.
Konsultācijas apmeklē skolēni, kuriem arī klātienē ir problēmas, ir nepieciešams individuāls atbalsts, novērojusi Rīgas Teikas vidusskolas direktore Guna Pudule.
Lai gan darbs klātienē jau daudzās skolās notiek, nav skaidrs, kā tas tiks atalgots, pašlaik skolas rēķinās ar jau pieejamo finansējumu.
Individuālās konsultācijas klātienē nav obligātas. Katra izglītības iestāde izvērtē to nepieciešamību un tos finanšu līdzekļus, kas ir jau ir izglītības iestādes rīcībā. Ministrija risina jautājumu par to, vai varētu papildus piešķirt naudu šīm konsultācijām, situāciju raksturo Izglītības kvalitātes valsts dienesta vadītāja Inita Juhņēviča.
Skolotāju un atbalsta personāla individuālo konsultāciju apmaksai pašlaik plāno atvēlēt vairāk nekā 12 miljonus eiro. Uz atbalstu varētu pretendēt vairāk nekā 21 tūkstotis skolotāju.