Kas notika ar “Shahed” tipa dronu un kas notiek ar Latvijas pretgaisa aizsardzību?

Andris Sprūds, Artis Pabriks, Leonīds Kalniņš, Viesturs Masulis, Aleksandrs Stepanovs, Kārlis Krastiņš, Gunārs Upenieks

Jānis Domburs 11. septembris, trešdiena 21:20

Kurš diriģē «airBaltic» akciju pārdošanu? Valdībā skatīti atšķirīgi scenāriji, izbrāķēta versija nesamazināt pamatkapitālu

"IPO procesu neorganizē akcionārs. IPO un jauno akciju emisiju organizē un "diriģē" uzņēmums," tā, runājot par "airBaltic" pamatkapitāla samazināšanu par 571,29 miljoniem eiro un palikšanu vien ar 25% plus vienu akciju, 4. septembra raidījumā "Kas notiek Latvijā?" izteicās "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks. Tieši tāds bija viens no vairākiem "airBaltic" valdes un padomes izstrādātajiem un valdībai prezentētajiem virzieniem ceļā uz akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), kurš 30. augustā apstiprināts valdības ārkārtas sēdē.   Satiksmes ministrijas alternatīvo plānu, kas paredzēja pamatkapitālu nesamazināt, valdība noraidīja.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens apliecināja, ka ministrija no savas puses bija izstrādājusi vairākus "airBaltic" attīstības scenārijus, no kuriem valdībā tika virzīts viens. Tas paredzēja biržā kotēt tikai vienu no četrām šī brīža akciju klasēm. "Viens no scenārijiem atšķīrās no tā scenārija, par kuru mēs beigās vienojāmies, saņemot arī uzņēmuma padomes parakstītu atzinumu, ka bez pamatkapitāla samazināšanas šādu emisiju nav iespējams realizēt," tā Briškens.

Jautājums par to, ko darīt ar "airBaltic" akciju sākotnējo publisko piedāvājumu, aiz slēgtām durvīm skatīts vairākās sēdēs, taču 30. augusta sēdē, kad arī pieņemts gala lēmums, vērtēts tikai "airBaltic" primārais scenārijs par pamatkapitāla samazināšanu un četru akciju tipu sapludināšanu vienā. Valdības lēmums par pamatkapitāla samazināšanu bijis vienbalsīgs.

"airBaltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks norādīja, ka reāli scenāriji bijuši divi, kritiski izsakoties par otro variantu.

"Kāpēc tas nestrādā? Paliek trīs akciju klases, kas pieder valstij un privātajiem akcionāriem, un tad atveras "Pandoras lāde" ar juridiskajiem riskiem saistībā ar mazākuma akcionāriem, jo esam padarījuši viņu akcijas mazāk likvīdas nekā valstij." 

"Mēs piedāvājām visas akciju klases apvienot vienā akciju klasē ar minimālo komercreģistrā noteikto pamatkapitālu nominālvērtību  – 10 centi. Lai aizietu uz biržu, vajadzīga viena akciju klase, lai nepadarītu pārējās akciju klases mazāk vērtīgas vai nelikvīdas," uzņēmuma plānu ieskicēja Klāvs Vasks.

Atbildot uz Jāņa Dombura jautājumu, vai aviokompānijai ir plāns B gadījumam, ja publiskajā piedāvājumā šoruden neizdodas piesaistīt cerēto summu, "airBaltic" padomes priekšsēdētājs atzina: "Nepirkt lidmašīnas, samazināt reisu skaitu no Rīgas, pārlikt lidmašīnas tirgos, kuros varam nopelnīt vairāk."

Jāatgādina, ka Klāvs Vasks 2. septembra preses konferencē norādīja, ka uzņēmums publiskā piedāvājuma procesā cer iegūt 300 miljonus eiro.  Publiskā piedāvājuma procesu "airBaltic" plāno testēt rudenī. Emisija notiks vismaz divās biržās, no kurām viena noteikti būtu Rīgas birža, solīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti