Kultūras ziņas

Topošo arhitektu plenērs Līgatnē

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Latvijas dizaina procesi tuvplānā – skatāma cikla otrā izstāde

Siltāks, sirsnīgāks un ar dvēseli. Latvijas dizaina procesi tuvplānā vienotā izstāžu sērijā

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, turpinot četru pop-up izstāžu sēriju "Dizaina procesi tuvplānā", atklāta otrā cikla izstāde – "Vasara". Tajā var iepazīt sešus Latvijas zīmolu produktus, kuri kļuvuši atpazīstami arī ārpus Latvijas robežām.

Izstādi rīko biedrība "Dizaina eksporta alianse", kuras mērķis ir definēt Latvijas dizainam raksturīgāko un izcelt to laikmetīgajā kultūrā. 

Latvijā dažādie dizaina zīmoli līdz šim darbojušies un centušies sevi pieteikt arī pasaules tirgū katrs par sevi un diezgan savrupi. Lai apvienotu spēkus startam ārpus valsts robežām un kopā rastu atbildi uz jautājumu, kas ir raksturīgs tieši Latvijas dizainam, pirms gada radīta biedrība "Dizaina eksporta alianse" un zīmols "Design Latvia".

Izstādes kuratore un "Dizaina eksporta alianse" vadītāja Ieva Kalēja stāsta: "Latviešu dizains ir tāds siltāks, sirsnīgāks, ar dvēseli vairāk. Skandināvu ir aukstāks. Latviešu dizainā, lai kāds tas būtu, cik industriāls, ļoti liela nozīme ir roku darbam pēcapstrādē. Vēl viena īpašība, protams, ir Latvijas saikne ar dabu.

Mēs tomēr esam ļoti atšķirīgi. Mums nav formālas ārējas pazīmes, bet tas, kas mums ir, katrs dizaina produkts ir arī liela personība."

Projekta "Dizaina procesi tuvplānā" otrā izstāde Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā veltīta vasaras tēmai. Ekspozīcijā pārstāvēti sešu Latvijas zīmolu produkti, kas nosacītā veidā ir saistīti ar ūdeni. Visi šie zīmoli ir Latvijā atpazīstami, un ir pārvarēti pietiekami daudz šķēršļi, lai par radītiem priekšmetiem vai produktiem uzzinātu arī citviet pasaulē.

"Protams, tas bija ļoti grūti un ir lietas, ko darītu savādāk. Taču tā ir pieredze, bez kuras tu nevari izaugt. Ceļš bija garš un sarežģīts, un viņš vēl nav beidzies. Cilvēki tomēr ir ļoti konservatīvi, un, kamēr tu pierādi šo savu produktu, kamēr atrodi pareizos kopsaucējus.." saka stikla mākslinieks, "an&angel" pārstāvis Artis Nīmanis.

Zīmola "PAA Vannas" publicitātes foto
Zīmola "PAA Vannas" publicitātes foto

"Man liekas svarīgi, ka esam šī alianse, jo tas dizaina pievienoto vērtību tur tonusā. Jo ļoti viegli ir ieslīgt tādā vienkāršā ražošanā, un varbūt būtu vienkāršāk ražot citam zīmolam un to dizainu necilāt. Bet man liekas, ka ir labi, ka daudziem Latvijas uzņēmumiem ir ambīcijas šo dizaina pievienoto vērtību pievienot," uzskata "PAA Vannas" pārstāvis Pēteris Treicis.

"Aretai" pārstāvis Jānis Irbe savukārt atzīmē: "Manuprāt, labs dizains nozīmē arī funkcionalitāti. Tas nozīmē ne tikai izskatu, kā tas Latvijā bieži tiek šauri saprasts, bet

labs dizains ir lietojams dizains un daudzos aspektos. Izcils dizains ir tāds, kur ir vairāk nekā divas funkcijas."

Projekta "Dizaina procesi tuvplānā" četras pop-up izstādes, nomainot vienai otru, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja 3. stāvā būs aplūkojamas līdz gada beigām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti