Laima Jurča ir modes dizainere. Kopā ar draugu šobrīd iesaistījusies Latvijas investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju biznesa inkubatora pirmsinkubācijā.
Pirminkubācijas periodā jaunajiem uzņēmējiem tiek dots sešu mēnešu periods savas biznesa idejas novērtējuma izstrādei un biznesa prasmju iemaņu apguvei.
“Es vēlos saprast, vai es varu savienot māksliniecisko, teiksim ne tikai tērēt, bet arī kaut ko nopelnīt. Tāpēc mēs kopā ar draugu aizgājām uz biznesa inkubatoru, un vairāk viņš apmeklē nodarbības, kas saistītas ar mārketingu un tādām lietām. Viņš uzņēmies biznesa pusi, atstājot manā ziņā radošo,” stāstīja Laima Jurča.
Laimas biznesa ideja saistīta ar viņas profesiju. Viņa vēlas izveidot savu zīmolu un piedāvāt interesentiem īpašas apģērbu kolekcijas.
Spilgti un koši. Tie laikam būtu īstie vārdi, kas raksturo Laimas veidoto apģērbu.
“Es nevēlos taisīt lielu masu ražošanu. Nelielos daudzumos, bet tās lietas varētu būt dārgas. Es izmantoju auduma apdrukas. Tas viss beigās ir ekskluzīvāks un mazliet nost no komercijas,” skaidroja Laima Jurča.
“Es pati esmu no Latgales. Vieta, kur es esmu izaugusi, ir mazliet citādāka nekā visa Latvija. Varbūt tāpēc man šīs krāsas ir tuvākas, esmu no Krievijas pierobežas. Vienmēr mazliet interesējušas slāviskās tēmas, kultūra, kur ir zils, sarkans. Iespējams, tas ir iemesls, kāpēc izmantoju daudz košas krāsas. Manuprāt, nav nesavienojamu krāsu vai neglītu krāsu. Viss ir par proporcijām un īsto vietu, kur krāsai būt,” norādīja Jurča.
Laimai jau tagad tapušas vairākas apģērbu kolekcijas. Piedalījusies starptautiskos konkursos, kur saņēmusi atzinību.
“Esmu uzvarējusi Polijas jauno dizaineru konkursā. Rīkots Polijā, bet konkurss ir starptautisks un žūrija arī bija starptautiska. Viens no pārstāvjiem bija no Londonas modes skautu organizācijas,” stāstīja Laima Jurča.
“Man iedeva galveno balvu starp citu valstu dalībniekiem. Tas bija labs solis, lai saprastu, ka ir jāturpina. Nav tikai tā, ka man tas patīk, bet arī kādam citam tas patīk, un cilvēki ir gatavi to atbalstīt,” atzina dizainere.
Tagad atliek to visu pārvērst biznesā. Laima ļoti labi saprot, ka galvenais noieta tirgus, nebūs Latvija. Interese par viņas kolekcijām ir no Āzijas valstīm un Itālijas.
Galu galā arī Ņujorkā cilvēki vēlas būt ekstravagantāki un pa ielu staigāt vai, piemēram, šovbiznesā kāpt uz skatuves oriģinālā tērpā.