Bērni jau ierodas pie Ziemassvētku vecīša populārā rotaļlietu veikalā Londonas centrā. Bet ne lai paustu savas vēlmes, bet lai saņemtu rotaļlietas un popularizētu tās. Ik gadu veikals izvēlas kādus desmit produktus, kurus plāno masveidā pārdot. Šoreiz izvēlēta koši rozā Bārbijas zīmola leļļu māja, sacīkšu automašīnas un "Playmobil" komplekti. Veikala pārstāve gan norādīja, ka šī gada saraksts ļoti atšķiras no citiem.
"Interesanti ir tas, ka rotaļlietu nozari vienmēr spēcīgi ietekmējusi filmu industrija. Un, kā zināms, aizvadītajā gadā filmu nav bijis daudz, ir bijis diezgan kluss periods.
Tāpēc šogad koncentrējamies uz rotaļlietām, kas veicina iztēli un domātas lomu spēlēm," skaidroja "Hamleys" pirkšanas un tirdzniecības nodaļas vadītāja Viktorija Keja.
Rotaļlietu industrijā šogad notikušas arī citas pārmaiņas. Pēc tam, kad "Lego" paziņoja, ka pārtrauks savu produktu tirdzniecību, kas paredzēta tikai zēniem vai meitenēm, Kalifornija pieņēma jaunu likumu, kas paredz dzimumu neitrālu rotaļlietu sadaļu. Arī Londonas populārais veikals pamanījis šīs pārmaiņas, tomēr atzina, ka lielākā daļa rotaļlietu jau domātas visiem un ka veikals vairāk koncentrējas uz vecuma grupām.
Ziemassvētki ir lielākais tirdzniecības periods daudziem, tomēr šogad pastāv reālas bažas gan par cilvēku iespējām iegādāties dāvanas, gan arī par produktu pieejamību.
Pēdējā laikā pieaugusi dzīves dārdzība enerģijas cenu kāpuma dēļ. Tas ne tikai samazina mājsaimniecību kopējo budžetu, bet arī padara pircējus piesardzīgākus.
Tāpat visa pasaule saskaras ar piegāžu problēmu, kas saistīts ar straujo pieprasījuma kāpumu pēc ierobežojumu mīkstināšanas lielā daļā pasaules. Un tas, protams, skar arī rotaļlietas. Tomēr tirgotāji cer, ka Ziemassvētkos neviens nepaliks bez dāvanām.