Dvoržāka "Stabat Mater”
Šis laikam ir viens no biežāk atskaņotajiem Ciešanu nedēļas tekstiem. 19. aprīlī, Lielajā piektdienā, Dzintaru koncertzālē Māris Sirmais diriģēs čehu klasiķa Antonīna Dvoržāka "Stabat Mater”, kura radīšana saistās ne tikai ar biblisko stāstu par Jaunavas Marijas ciešanām, redzot pie krusta pienaglotu dēlu, bet ar ļoti personisku komponista zaudējumu – trīs viņa bērnu došanos mūžībā. Tomēr mūzika, lai arī sāpju caurausta, sniedz mierinājumu un cerību. Skaists darbs, apsološi izpildītāji (solistu kvartets, ērģeles + koris "Latvija”), muzikāls dievkalpojums.
Karlsons un Makmialans
"Stabat Mater” Lielajā piektdienā skanēs arī Rīgas Domā. Diriģents Sigvards Kļava izvēlējies mūslaiku mūziku: pirms pāris gadiem komponēto skotu komponista Džeimsa Makmilana opusu "Stabat Mater” un Jura Karlsona skaņdarbu "Adoratio”. Ļoti labi palicis atmiņā pēdējā pirmatskaņojums 2011. gadā. Kā jau Karlsons – uzrakstīts smalki, tēlaini, profesionāli. Bet te vēl kāda īpaša emocionalitāte. Lūgšanas, kurās jāpiedalās, lai atdzimtu Lieldienu gavilēs kopā ar Latvijas Radio kori un "Sinfonietta Riga”.
Krāsas un faktūras estēte
"Abstraktā glezniecība ir tas pats, kas simfoniskā mūzika” – tā saka gleznotāja Īra Rozentāle, kuras darbi no trešdienas būs skatāmi jubilejas izstādē Bauskas muzejā, bet reprodukcijas – arī "Neputna” jaunizdevumā. Būs intriģējoši skatīt Olivjē Mesiāna grandiozās simfonijas "Turangalila” krāsojumu un, protams, Pētera Vaska mūzikas vizualizāciju.
Come prima – Jānis Lūsēns
Zaļajā ceturtdienā VEF Kamermūzikas zālē Liene Jakovļeva vadīs sarunu ar jubilāru Jāni Lūsēnu. Improvizācija, instrumentālā mūzika, jaunu saskaņu un tembru meklējumi – par to ne tikai runās, to Lūsēns rādīs kopā ar domubiedriem, starp kuriem būs arī mūsu krāsainais ''Artišoks''. Lūsēns ir drošs, jo demokrātisks. Nav samežģīts. Domāju, ka vietas jāieņem laicīgi, jo tur to nav daudz.