Rīgas Tehniskās universitātes vecajā ēkā notiek filmēšana – ēka pārtapusi par 1970. gadu baletskolu.
Gaitenī staigā un lēkā daudz mazu balerīniņu ar lielām lentēm matos. Tas ir fons divu filmas varoņu darījumam, proti, čekas aģents Māris uzdevies par ieinteresētu džinsu bikšu pircēju, un baletskolā kā drošā vidē viņam sarunāta tikšanās ar Vaņu, kurš ieradies ar preci.
Mārim čekas uzdevumā ir jānoskaidro, no kurienes pēdējā laikā pilsētā uzrodas arvien vairāk jaunu džinsu.
Baletskolas epizodēs darbojas aktieris Igors Šelegovskis, kurš atveido čekistu Māri, bet savu darbu tobrīd jau beidzis aktieris Kārlis Arnolds Avots, kurš spēlē galveno varoni Renāru. Viņam šorīt bijusi epizode, kurā viņš slepeni iegādājies džinsus no zviedru tūristiem.
"Mums noteikti ir daudz krustpunktu, bet drosmes devas un dumpinieciskā gara Renārā varbūt tomēr ir vairāk nekā manī," par krustpunktiem starp tēlu un sevi pašu stāsta Kārlis Arnolds Avots, kuram mugurā tobrīd tipiskas 1970. gadu drēbes. "Starp citu, man ir īstie "Levi" kājās, jo tad, kad iet pie ārzemniekiem, viņiem tomēr jāredz, ka es pienācīgi izskatos," teic aktieris. "Tas, ja nemaldos, ir 501. modelis, kas bija baigais retums. Svarīgi, kādā slīpumā tā vīlīte, vai tas ir "Wrangler", vai tas ir "Levi’s", kas nozīmē arī attiecīgu cenu. Ja nemaldos, toreiz 300 rubļu melnajā tirgū maksāja tādi džinsi. Padomju vara jau negribēja, lai jaunieši sāk izskatīties kā dekadentiskajos Rietumos. Bet jauniešiem gribējās līdzināties saviem elkiem, ko viņi redzēja uz platēm. Mūsu varonis arī runā angļu valodā, kas ir tam laikam neparasti. Bet viņš ir samācījies, daudz klausījies mūziku, viņā ir bijusi ziņkārība saprast, kas tad ir ārpus šī dzelzs priekškara, kas tā ir par pasauli. Viņš daudz par to ir sapņojis."
Filmēšanas laukumā sastaptais seriāla idejas autors un viens no režisoriem Staņislavs Tokalovs stāsta, ka filma iecerēta traģikomiskā intonācijā: "Mēs nekādā ziņā negribam taisīt kaut kādu romantizāciju, tā ir filma, kā cilvēkus vienkārši "nomala" toreizējā sistēma. Bet tajā pašā laikā cilvēki esošajos apstākļos mēģināja atrast veidu, kā viņiem izdzīvot un arī dzīvot, un tas ir pamats, lai cilvēku attiecību stāstu mēs varētu veidot kā traģikomēdiju, un to mēs arī darām."
Seriālā būs arī mīlas trīsstūris. Gan Renārs, gan čekas aģents Māris iemīlēsies somu režisorē Tīnā, kura atbraukusi uz Rīgu Dailes teātrī iestudēt "Hamletu". Tas būs pamats jo sevišķai Māra nežēlastībai pret Renāru, un viņš panāks, ka Renārs kā pretpadomju elements kļūst par psihiatriskās slimnīcas pacientu.
Otrs seriāla režisors Juris Kursietis stāsta, ka ļoti apzināti izraudzīts filmas stāsta norises laiks, un tas ir 1979. gads. Toreiz vēl valda dziļa stagnācija, nav pat nojausmas par brīvības vēsmām, bet tomēr ir cilvēki, kas uzdrīkstas nepakļauties:
"Tā ideja bija parādīt brīdi, kad, iespējams, parādās viens no pirmajiem stariem, ka var pret to visu arī cīnīties gan ar iekšēju pārliecību, gan ar kaut kādiem maziem soļiem arī ārpusē.
Šīs lietas jau ir aktuālas visu laiku. Viens ir tas, kas notiek tagad ģeopolitiski, bet otrs ir tas, kas notiek te pie mums iekšienē, mēs jau arī tagad visu laiku par kaut ko cīnāmies – par labāku sabiedrību, par godīgumu, par vērtībām. Cilvēku cīņa pret kaut kāda veida apspiestību jau vienmēr ir pastāvējusi, un šis ir tāds ļoti pateicīgs laika periods, 70. gadu izskaņa, jo tur viss ir ļoti koncentrēti un spilgti."
Seriāla "Padomju džinsi" filmēšana turpināsies līdz Jāņiem, bet savu ceļu pie skatītājiem seriāls sāks šī gada decembrī.