Uz mākslas staciju “Dubulti” atceļojusi Somijas laikmetīgā fotomāksla – izstādē “Plūstošā daba” tēlaini un rāmi gremdējoties pārdomās par cilvēcību, mūsdienu cilvēku pasaules izjūtām un sociālajām problēmām Somijā, vienlaikus atzīmējot arī Somijas simtgadi.
"Arī pirms simt gadiem somu mākslai, arhitektūrai, viņu romantiskajam jūgendstilam bija liela ietekme uz Latvijas mākslu un kultūrtelpu, un tāpat arī šobrīd ir izveidojusies slavena Helsinku skola, kas vairāk balstās uz fotogrāfiju, bet ne tikai, kas liela mērā definē ziemeļnieku tēlainību – tā ir ļoti stiprs zīmols," norāda izstādes kuratore, mākslas stacijas “Dubulti” vadītāja Inga Šteimane. "Manā izpratnē ziemeļnieku tēlainību varētu izteikt ar ļoti spēcīgu dizaina klātbūtni mākslā, tas nozīmē, ka lietas ir vispārinātas un no naturālām pārvērstas par zīmēm. Un otrs ir, kas vieno visus šīs izstādes darbus, šajos darbos ir raksturīgs maigums pret pasauli, tāda dziļa atbildība, kas nav tāda rietumnieciska kritika tradicionālā nozīmē."
Izstādē piedalās sešas jaunās fotomākslinieces. Plakātā izmantots Noras Sandgrenas darbs no sērijas "Plūstošā esība", kura noslēpumaino abstrakto formu veido paņēmieni no fotogrāfijas rītausmā atklātajiem “fotogēniskā zīmējuma” eksperimentiem, un doma, ka cilvēks ir pats sev svešinieks, neizzināta teritorija.
Savukārt Herta Kīski savas fotoinstalācijas veidojusi uz vietas mākslas stacijā "Dubulti", radot to kā vietjūtīgu platformu, kur satiekas cilvēki, daba un priekšmeti.
Izstāde atklāj arī Somijas sociālos aspektus, “maizes rindu” un pēc pārtikas somām izstieptās rokas, kas ārēji neatšķiras no labi dizainētās mūsdienu sabiedrības pārtikušajām somām, savukārt fotosērija “Zēni” atklāj jaunu, bezdarbībā un apātijā dzīvojošo vīriešu pasauli, kas arī ir mūsdienu Somijas sociāla problēma, bet videofilma stāsta par Tamperes sociālo māju rajonu, ko apdzīvo divsimt vientuļu cilvēku, pārsvarā vīrieši, kas sirgst ar alkoholismu. Izstāde ir kā pārdomas par cilvēcību un veltījums Somijai simtgadē.