Reinis Kalviņš ir studējis Baltijas Filmu un mediju skolā Tallinā, zināšanas papildinājis "Film factory Bela Tarr" Sarajevā, bet Latvijas kino debitē ar krimināldrāmu par vienu, notikumiem piesātinātu diennakti jauna taksometra vadītāja dzīvē Rīgā.
Debitanta atbildības saldā nasta filmas jauno režisoru nenomāc, viņš pārliecina ar savu autora viedokli un filmas vizuālo stilu.
Kameras darbs bija uzticēts rumāņu operatoram Džordžam Čiperam-Lillemarkam. Liela daļa filmas rādīta no taksometra vadītāja redzes punkta.
“Pats svarīgākais ir atmosfēriskais brauciens caur pilsētu no tādas perspektīvas, kas ir savā ziņā 90. gadu burbulis, daudzās lietās jau nekas nav mainījies, citas fasādes, bet arī ne visur,” saka režisors.
Taksometra kabīnes šaurībā, kurā filmas laikā bija jāietilpst ne tikai aktieriem, bet arī filmas režisoram un operatoram, Rīga atklājas no negaidīta skatupunkta.
Galvenajā – taksista – lomā ir kino debitants Liepājas aktieris Edgars Ozoliņš. “Mums filmēšana notika reālā automobili, kas man pašam jāvada, bija jākoncentrējas uz visu to, kas man ir jādara. Es brīžiem biju iespiests mašīnā pilnīgi stūrītī, filmā ir ļoti daudz tuvplānu; kā filmā redzams, es brīžiem nevarēju pārslēgt ātrumus, ne arī redzēt, kas notiek ielas otrā pusē,” atklāj aktieris.
Lai saglabātu vides autentiskumu,
režisors gandrīz visās otrā plāna lomās izvēlējies tipāžus, kam nav lielas kino pieredzes.
“Būt taksistam nekad nav bijis mans sapnis, tāpat kā būt aktierim, es tā kā no gaisa nokritis. Akurāt brīnumu nebija, jo es jau biju to procesu redzējis, un, ja mani kas pārsteidza, tad Reiņa mērķtiecība un precizitāte,” stāsta aktieris Mārtiņš Kabucis.
“Šādā spraigā sižetā ar mākslas degunu un kriminālu elementu sanāk būt pirmo reizi, uzzināju interesantu stāstu,” saka aktieris Nauris Indzeris.
Debitants Reinis Kalviņš izpelnījies studijas “Mistruss Media” uzticību, piedāvājot mūsdienu kriminālajā vidē balstītu jauna cilvēka drāmu.
“Es ceru, ka tas paliks kā notikums, un Reinis Kalviņš ar kādu trešo ceturto filmu varēs teikt, ka ir dzimis jauns Aloizs Brenčs varbūt. Apliecinājums rokrakstam ir pietiekami spēcīgs,” vērtē producents Gints Grūbe.