"Skaņu muiža 360" iecerēta kā kultūrtelpa, kurā mākslinieki var nodarboties ar skaņas īpašību pētniecību un audiāliem eksperimentiem, izmantojot 360 grādu telpiskās skaņas sistēmu, ko veido septiņpadsmit skaļruņi trīspakāpju augstumā. Pēc šāda pamata veidots arī telpiskās mūzikas kupols koncertzālē "Cēsis", tomēr "Skaņu muižas 360" kupols ir vienīgā stacionārā šāda veida zāle Latvijā.
Ar telpisko skaņu Zane Dombrovska pirmo reizi sastapās kompozīcijas maģistra studiju laikā Igaunijā, pēc tam gadu stažējoties Viļņas Mūzikas tehnoloģiju departamentā, specifiski apgūstot darbu ar telpisko skaņu. Liela tiesa šī darba notiek ar datoru, un ir būtiski ļoti labi pārzināt tehnoloģijas. Dombrovska stāsta, ka tas "ļāva pārskatīt savu muzikālo valodu, lika vairāk respektēt vizualitātes un uzstādījumu lomu, minimizējot muzikālos izteiksmes līdzekļus, apzinoties, ka uz skatuves vai instalācijā attiecīgos toņus nospēlē cita māksla, jo šī ir multidisciplināra vide."
Ēka, kurā nu top telpiskās skaņas koncertzāle, iesākumā bija neizremontēts šķūnis muižas teritorijā bez saprotama pielietojuma, līdz brīdim, kad Dombrovska pirmo reizi Helsinkos izdzirdēja telpiskās skaņas sistēmu, –
"manī notika klikšķis, braucu mājās un teicu vīram, ka zinu, kam jānotiek mūsu šķūnī."
Lai izbūvētu telpisko skaņas sistēmu, ir jābūt diezgan augstiem griestiem, bet lielākais izaicinājums bijis jumta segums, – pētot skaņas fiziku, ātri sapratuši, ka kurš katrs nederēs, un šobrīd jumtu klāj īpašs, pēc iespējas kluss segums.
Lai arī 21. jūnijā jau notika pirmā ieskandināšana, darbs ne tuvu nav galā – turpināsies telpu mērījumi, skaņas dabas pētījumi, tiks meklēti materiāli skaņas pakļaušanai. Nepieciešami rūpīgi mērījumi – darbā pie tiem palīdzējis Igaunijas profesors Hanss Ginters Loks. Kad telpa būs pabeigta, klausīšanās tajā būs samērā ekskluzīva, jo telpā vienlaicīgi var atrasties vien četrdesmit cilvēku.
"Man ir sajūta, ka sapnis tiek piepildīts, šo koncertzāli būvējot. Es ļoti gaidu, kad varēšu pati savas radošās idejas tur pārbaudīt, izmēģināt. Viens ir teorētiski to iztēloties, bet pavisam citādi domas raisās brīdī, kad skaņa tiek lietota, un arī par kompozīciju nākas domāt citādi," uzsver Zane.