30. maijā jau sesto reizi sadalīja Latvijas influenceru "Oskarus", nosakot ietekmīgākos satura veidotājus 11 kategorijās. Kā ik gadu, šis notikums aktualizē gan šobrīdējos veiksmes stāstus, gan – diemžēl – arī ētiskās problēmas influenceru komercpraksē.
Influenceri paplašina kultūras jēdzienu, veidojot jaunas, iesaistošas digitālās kopienas, normalizējot noteiktu uzvedību un radot jaunus saziņu veidus. Kas regulē influenceru kultūru Latvijā? Cik ētiska ir influenceru komercprakse Latvijā, savos reklāmierakstos izmantojot bērnus? Vai pēc visiem reklāmas aģentūru un institūciju centieniem viņi norāda sadarbības, klientus un maksā nodokļus? Tuvojošās Eiropas Parlamenta vēlēšanas liek jautāt arī, kāda ir viņu ietekme politikā? Cik ļoti mēs uzticamies šiem "intīmajiem svešiniekiem", kuri ar sociālo tīklu palīdzību ik dienu ļauj ielūkoties savās dzīvēs?
Lai to skaidrotu, 3. jūnijā pulksten 19.00 portālā LSM un "100g kultūras" sociālo tīklu kontos tiks rīkota "100g kultūras diskusija" par to, kādi varētu būt influenceru kultūras attīstības scenāriji Latvijā – "Kā ietekmēt ietekmētājus? Influenceru robežu kontrole".
Diskusijā piedalās komunikācijas eksperts un stratēģis Elviss Zants, digitālā satura veidotāju ekonomikas un normatīvo ietvaru pētniece Anna Strautiņa, influenceris, tehnoloģiju entuziasts Elviss Strazdiņš un filozofs, interneta žurnāla "Satori" redaktors Igors Gubenko. Sarunu vada LTV žurnāliste Eva Johansone.