"Latvijas skolas soma" ir savedusi kopā izglītību un kultūru – tā programmas paveikto piecu gadu griezumā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" raksturoja programmas vadītāja Aija Tūna: "Tas ir ļoti svarīgi, jo Latvija allaž lepojas ar to, ka tā ir kultūras zeme. Izglītība kaut kā ir dzīvojusi savu dzīvi, un šajā programmā Latvijas skolēniem ir iespēja iepazīt to, ar ko mūsu valsts lepojas arī ārzemēs."
Katru gadu ikviens 1.–12. klases skolēns pieredz vismaz vienu kultūras norisi semestrī – programmas mērogu ieskicēja Tūna: "Un, ja skatāmies no kultūras puses, tās ir apmēram 10 000–14 000 kultūras norises katru gadu."
Programmā iekļautas gan tādas kultūras norises, uz kurām skolēni dodas, gan arī tādas, kas ierodas pie skolēniem. "Vēlamies, lai ar šīs programmas palīdzību katrs Latvijas skolēns ir pabijis mākslas muzejā, Nacionālajā teātrī, operā un līdzīgās kanoniskās kultūrvietās, taču kultūra (un to mēs mācījāmies no norvēģu pieredzes) var lieliski arī ceļot pa valsti, un tā mums ir radusies vesela virkne mobilo kultūrizglītības norišu, kad teātris, koncerts vai muzeja notikums ierodas skolā," skaidroja Tūna. "Vēl jo vairāk – šajos piecos gados bija arī kovida laiks, un pēc pirmā mirkļa apmulsuma mēs ķērāmies pie digitālajām un tiešsaistes norisēm." Kā atzina Tūna, digitālais piedāvājums šobrīd vairs nav tik populārs kā laikā, kad Covid-19 izplatības mazināšanai bija jārēķinās ar dažādiem ierobežojumiem, taču savu vietu tas ir saglabājis.
"Latvijas skolas somas" piedāvājums ir sadalīts desmit kultūras nozarēs. "Mēs ļoti vēlamies, lai skolotājs, izvēloties, ko darīt, raudzītos uz līdzsvaru. Lai būtu dažādu veidu pieredzes. Pašlaik mums piedāvājumā ir nepilns tūkstotis kultūras norišu, kas ir ļoti daudz. No šīs vasaras mēs esam tikuši pie jaunas, skaistas mājaslapas, kur es aicinu paviesoties ne tikai skolotājus, bet arī vecākus – jūs varat ieteikt skolotājiem, ko darīt, kur doties. Domājam arī par to, lai piedāvājumā parādītos gan tradicionālās vērtības, gan laikmetīgās mākslas izpausmes, jo laikmetīgajās izpausmēs jau runā par tām pašām vērtībām, tikai citiem, mūsdienīgiem izteiksmes līdzekļiem. Tādā veidā mēs palīdzam saprast – no kurienes mēs nākam, uz kurieni mēs ejam, kas ir mūsu šodienas darāmie darbi."