"Šogad "Komētā" triju dienu laikā būs neprātīgi daudz notikumu," stāsta Jurgelāne. "Mums ir vairākas centrālās programmas – "Higgs Boson", kas būs dzīvās mūzikas programma, "Pachamama Tribe", kas pārstāv multikulturālas organiski elektroniskas mūzikas novirzienu, "Signāls" un "Akadēmija", bet ārpus tā visa vēl būs ļoti daudz dažādu norišu, kas īsti nav piesaistītas kādai no centrālajām programmām, bet ir tādas kā instalācijas, performances un dažādi citi notikumi, kas notiks visā festivāla teritorijā."
Liene Jurgelāne arī uzsver, ka festivāla tēmas centrālais nesējspēks būs programma "Akadēmija", kuras kuratore ir viņa pati.
"Šogad festivāla tēma ir attiecības – gan plašākā mērogā, gan arī ļoti konkrēti: attiecības pašam ar sevi un citiem cilvēkiem, sociālās un politiskās attiecības, attiecības ar vidi, attiecības ar citām dzīvām un nedzīvām būtnēm.
Tāpēc "Akadēmijā" būs gan dažnedažādas lekcijas un darbnīcas, gan politiskās dziedāšanas darbnīcas un dzejas rakstīšanas darbnīcas, gan Džemmas Sudrabas podkāsta ieraksti ar dažādām interesantām sievietēm, gan lekcijas par alternatīviem ekonomikas modeļiem."
Savukārt "Pachamama Tribe" būs daudz mākslinieku no Latīņamerikas un citiem pasaules reģioniem, tostarp arī dažādām Āfrikas un Eiropas valstīm. "Šo programmu raksturo meklējumi, kā tradicionālo un folkmūziku var padarīt pieejamu un saprotamu mūsdienu kontekstā kopā ar elektroniskās mūzikas bītiem – tur notiks arī dažādi rituāli, kakao un tējas darbnīcas, ekstāzes dejas... Savukārt programmā ''Higgs Boson'' skanēs dzīvā mūzika ļoti plašā amplitūdā – sākot ar mūsu pašu sitaminstrumentu virtuoziem Juri Āzeru un Guntaru Freibergu līdz pat tuaregu blūzam grupas "Tamikrest" izpildījumā," pauž Jurgelāne.
Savukārt viens no programmas "Signāls" kuratoriem ir Vadims Pitlāns, kurš labprāt atklāj tās koncepciju: "Šoreiz gribam parādīt elektroniskās mūzikas vēsmas no daudzām pusēm, salaužot robežas jeb stereotipus un parādot, cik elektroniskā mūzika var būt daudzveidīga, bet tajā pašā laikā – cik labi tā var sastrādāties ar citiem mūzikas žanriem un kā visi dažādie žanri triju dienu garumā var izveidot foršu muzikālu stāstu. Šoreiz vairāk koncentrēsimies uz dīdžejiem un to, cik dīdžejs var daudz parādīt – vēlamies parādīt, ka arī tā ir māksla, ka to vajag mācēt darīt. Papildus tam būs arī pāris izglītojošas aktivitātes, kurās varēs uzzināt, kā elektroniskā mūzika top, kāds ir dīdžeja darba un mūzikas radīšanas process. Būs iespaidīgi viesi no Vācijas, kas ir rezidenti labākajos Vācijas klubos un kam bijusi ļoti plaša pieredze pasaulē. Tātad koncentrējamies uz to, lai parādītu kvalitāti gan tiem, kas kvalitāti novērtē, gan tiem, kas vēl īsti nezina, kāda ir standartkvalitāte elektroniskajā mūzikā.
Kopā ar savu kolēģi, otru šīs skatuves kuratoru, dziļi un pamatīgi sekojam elektroniskās mūzikas procesiem pasaulē – katru gadu nāk kādas jaunas vēsmas, un mēs mēģinām uzķert tieši tās. Festivālam esam samiksējuši arī labu vietējo sastāvu."
Savukārt Lienes Jurgelānes pārraudzītās "Akadēmijas" ietvaros būs gan diskusijas, gan lekcijas. "Arī "Akadēmijai" vīsies cauri šīgada festivāla tēma. Domājot par programmu, esam vairāku izglītotāju un aktīvistu kolektīvs, kas pie šīs programmas strādā – tur ir lektori un darbnīcu vadītāji gan no Latvijas, gan ļoti daudz arī no ārvalstīm. Domājām par to, lai šī programma ne tikai sagādātu iespēju uzzināt ko jaunu, bet būtu arī iesaistoša. Tāpēc lielākais fokuss ir uz darbnīcām, kas paredz praktisku darbošanos."
Vaicāta, kāpēc festivāla rīkotājiem bijis svarīgi līdzās izklaidei ieviest arī tik daudz nopietnu norišu, Jurgelāne uzsver: "Svarīgi tas ir tāpēc, ka
cilvēki, kuri nāk uz "Komētu", ir izsalkuši apmainīties viedokļiem, domām, iemācīties kaut ko jaunu. Un arī tāpēc, ka ticam – izklaidēties var dažādos veidos, un jēgpilnajam saturam ir ļoti liela nozīme.
Pēdējos trīs gadus, rīkojot festivālu, redzam, ka par to ir interese. Un svarīgi arī tāpēc, ka "Komētai" bez dejošanas un mūzikas klausīšanās kopumā ir arī plašāki mērķi – piemēram,
jādomā arī par to, kā mēs uz trim dienām varam mēģināt prototipēt tāda veida sabiedrību, kādā mēs, veidotāji, gribētu dzīvot; kas balstīta uz kopā sanākšanu, nevis nošķiršanos, jaunu risinājumu un nākotnes vīziju meklēšanu.
(..) Ir daudzas lietas, kas apmeklētājiem, iespējams, ir mazāk redzamas, bet saistītas ar to, kādā veidā festivāls tiek veidots, kas ir tā pamatā, kas tiek būvēts vai nebūvēts un kā mēs uz šīs brīnišķīgās Daugavgrīvas cietokšņa salas trīs dienas kopā dzīvojam – tur ir tā sociālā, eksperimentālā puse."
Gan Liene Jurgelāne, gan Vadims Pitlāns ar festivāla "Komēta" rīkošanu saistīti kopš tā pirmsākumiem un šodien secina – festivāls sniedz atgriezenisko saiti.
"Ar katru gadu tas apaug ar aizvien jaukākām lietām – tas sniedz iespēju iemācīties kaut ko jaunu no citiem un piedāvā iespēju kaut ko iemācīt arī pārējiem. Tā man šķiet īstā pievienotā vērtība, kas "Komētu" atšķir no citiem pasākumiem, kurus organizēju saistībā ar elektronisko mūziku. Tas, kas sniedz iedvesmu turpmākajai darbībai – ka "Komētā" bez izklaides funkcijas tu vari pabarot prātu vai arī iedot cilvēkam ko tādu, par ko padomāt. Viens no piemēriem – līdz festivālam nedomāju par tādām lietām kā šķirošana vai arī par kādām sociālām tēmām, bet festivālā pieredzētais mani iemācīja par to domāt un justies atbildīgam, kaut ko organizējot.
Piedāvājot cilvēkiem kultūras pasākumus, tu viņiem vari iedot vēl papildu lietas, par kurām padomāt un ko iemācīties. Un tas ir viens no veidiem, kā padarīt pasauli labāku lokālā līmenī un tad jau arī globālā," uzsver Vadims Pitlāns.