2019. gadā Latvijas Mākslas akadēmija bieži bijusi uzmanības centrā – šis bijis akadēmijas simtgades gads, kas vērienīgi nosvinēts gan ar izstādēm “Svaiga gaļa kritikai” un “Academia”, gan simtgades grāmatu un dzimšanas dienas ballīti. Akadēmijas rektors Kristaps Zariņš atzīmē – viņam pašam būtiskākais notikums simtgadē ir 101. gada sākšanās.
Gadu mijas mākslas darbu tirgus veidola maiņu priekšvēstīja ziņas, ka iepriekšējie “Jarmarkas” rīkotāji, aģentūra “Pareizā ķīmija”, pārmet vienpusēju un nepamatotu sadarbības pārtraukšanu. Turklāt tagad zināms, ka jaunajā nosaukumā tiek citēts patentētais zīmols.
“Tur īstenībā nav nekā jauna,” par “Jaunmarku” stāsta Kristaps Zariņš.
“No tāda viedokļa, ka tas pirmkārt ir studentu pasākums, un neviens rīkotājs nevar pretendēt uz studentu patentēšanu. Sāksim ar to.” Zariņš turpina, atklājot, ka šogad mākslas darbu tirgus paplašināsies un norādot arī, ka pats būtiskākais šādā pasākumā ir studentu klātbūtne. “Jo tā, pirmkārt, ir saruna ar varbūt pirmo skatītāju, saruna ar varbūt pirmo pircēju. Šī prasme uzrunāt, sarunāties, manuprāt, ir ļoti svarīga.”
Dažādu kultūras kampaņu autore, radošā direktore Una Rozenbauma gan norāda:
“Tā ir zīmola maiņa un iepriekšējā zīmola izmantošana. Es nezinu, ko “Coca-Cola” teiktu par to, ja būtu “Cica-Cola”.”
Zariņš uzstāj, ka šajā gadījumā svarīgākais neesot zīmols, bet gan students. “Un studentu nevar iezīmolot nekādīgi, tas nav iespējams,” uzskata akadēmijas rektors.