Lai būvdarbu dēļ neciestu Skolēnu dziesmu svētki, estrādes rekonstrukcija sadalīta vairākos posmos, un šobrīd tiek meklēts būvnieks pirmajam, kura izmaksas tiek lēstas 34 miljonu eiro apmērā bez PVN. Pavisam gatava estrāde tiek solīta 2023. gadā, un pēc šī brīža prognozēm projekts kopā varētu izmaksāt tuvu 100 miljoniem eiro. Nākotnē estrādes būvi sagaida ļoti vērienīgas izmaiņas.
Viens no estrādes rekonstrukcijas būvprojekta autoriem, arhitekts Juris Poga pastāstīja, ka pavisam cita ģeometrija plānota koru tribīnēm. Pašreiz estrādes ietilpība esot 7,5 tūkstoši, bet, uzbūvējot jauno estrādi, vieta atradīsies gandrīz 13 tūkstošiem cilvēku. Poga arī skaidroja, ka atsevišķi elementi aizies uz depozitāriju, ar laiku varētu izveidoties ekspozīcija par šīs estrādes vēsturi.
Jau piedzīvojot pirmo Lielās Mežaparka estrādes pārbūves posmu, pagājušā gadsimta piecdesmito gadu vidū celtajai estrādei tika nojaukti abi spārni. Nākamais posms – pašas estrādes sarežģītā pārbūve – arhitektu rasējumos kordziesmu svētvietā sola vēl radikālākas izmaiņas.
“Mēs būvējam jaunu estrādi ar jauniem parametriem, un estrādē to pamata konstrukciju veido līkne, kādā ir organizēta kora tribīne,” stāstīja Poga. “Ja gribam palielināt ietilpību, mums ir jāpalielina rādiuss, līdz ar to tā konstrukcija un forma ir traucējoša.”
Tagad izsludināts atklāts konkurss, kurā tiek meklēts būvnieks, kurš par zemāko cenu varētu īstenot arhitektu iecerēto. Lai netraucētu Skolēnu dziesmu svētkiem, estrādes pārbūve sadalīta vairākos posmos, un konkurss pagaidām attiecas tikai uz pirmā posma būvdarbiem, kas jāpabeidz līdz 2020. gada 18. jūnijam.
Mežaparka estrādes atklāšanā Rīgas domes Pilsētas īpašumu komitejas vadītājs Oļegs Burovs (“Gods kalpot Rīgai”) teica: “Piedāvājumu atvēršana ir, cik es atceros, 23. jūlijā, ja nebūs (nedod Dievs) sūdzības vai lūgumi pagarināt konkursu, un tad faktiski augusta vidū mēs varam parakstīt līgumu ar būvnieku, un aptuveni pēc mēneša – septembra vidū - mēs varam uzsākt darbus.”
Konkursa nolikums paredz, ka konkursā pretendēt var piegādātājs vai piegādātāju apvienība, kuriem pēdējo piecu gadu laikā bijusi pieredze kā ģenerāluzņēmējam divos objektos, kur veikti jaunas būvniecības vai pārbūves darbi trešās grupas publiskās ēkās un kur katra objekta platība ir bijusi vismaz 8000 kvadrātmetru.
Šo būvdarbu vērtībai jābūt vismaz 30 miljonu eiro apmērā, un šajos objektos visiem darbiem ir jābūt pabeigtiem visos sākotnēji noteiktajos termiņos.
Protams, pirmajā dienā piedāvājumi no uzņēmējiem nav saņemti, taču, kā "Kultūras ziņām" atklāja pirmās rekonstrukcijas kārtas būvnieki – pilnsabiedrība "ReRe būve" – arī viņi varētu būt vieni no pretendentiem.
Ņemot vērā radikālo izmaksu kāpumu būvniecības nozarē, arhitekti aprēķinus mēģinājuši veidot tā, lai pēcāk aprēķini no piedāvājumiem neatšķirtos kā diena no nakts. Tomēr izmaksas būvniekiem nebūs vienīgais izaicinājums.
“Parasti māja ir sienas ar logiem un durvīm un jumts. Šajā gadījumā runa ir par pilnīgi atšķirīgu būvi – tur zināmā mērā ir divi jumti,” stāstīja Juris Poga. “Un izmēru dēļ tās dimensijas ir vienkārši fascinējošas, un no konstrukciju viedokļa runa ir par konstrukciju augstumu 40 metri, un konsole arī tuvu 40 metriem. Tādas konstrukcijas reti kur mēs vispār esam redzējuši. Tas bija tāds liels izaicinājums.”
Lai izvairītos no savu priekšteču kļūdām, kas ietekmējušas estrādes nestspēju, arhitekti ieplānojuši, ka mājai zem tribīnes būs atsevišķs jumts, un virs tā atradīsies tribīnes. Tāpat arhitektu plānos nākotnē sakarsušos koristus tribīnē atvēsinās kondicionieri - līdzīgi, kā tas esot citās valstīs.