Tekstilmāksliniekam Egilam Rozenbergam patīk eksperimentēt. Tieši tāpēc pirms dažiem gadiem atmetis ar roku linam un vilnai, savās stellēs liekot citus – kā pats saka, mūsu laikmetam raksturīgākus materiālus.
"Man bija mājās sakrājusies liela kolekcija ar videokasetēm, un es domāju, ka kaut kā tās vajadzētu izmantot, izlietot. Tomēr materiāls. Vairāk neviens viņas neskatās, un tad es nolēmu – varētu pamēģināt viņas ieaust," stāsta mākslinieks.
Vairākus simtus videokasešu ar franču filmām māksliniekam atdevis arī Francijas Institūts, vēl sagādātas vecas audiokasetes ar franču mūziku, un tādu mākslinieks arī klausījies, aužot savus darbus.
"Diezgan sarežģīta aparatūra man ir izdomāta, kā es to visu salieku kopā, kā tās lentes saviju, sašķetinu, un tad es aužu iekšā. Tas nav tik vienkārši, bet rezultātā ļoti labi aužas. Tas ir elastīgs, ļoti labi padodas tas materiāls," skaidro Rozenbergs.
Gobelēnu rakstus mākslinieks noskatījis dažādu elektronisko ierīču mikroshēmās, kas ļoti labi raksturojot mūsu laikmetu un straujo attīstību. Par to Egils Rozenbergs savos darbos runā jau no 2018. gada, katru nākamo personālizstādi papildinot ar jauniem gobelēniem un gatavojoties nākamgad ieplānotajai izstādei Kanādā.
Viņš atzīst: "Man pietiek arī atzinības šeit – Latvijā, bet novērtējuma ziņā es ārzemēs varbūt esmu saņēmis vairāk atzinības par maniem darbiem. Es par to priecājos, jo mākslai tomēr jābūt starptautiski saprotamai."