Jaunas realitātes un iespēja tādas radīt festivālā «Cooldiga Art Fest»

Sestdien, 24. augustā, tiks atklāta digitālās mākslas izstāde Adatu fabrikā "Cooldiga Art Fest", kur apmeklētājiem tiek piedāvāti četru latviešu mākslinieku radītie virtuālās realitātes (VR) darbi un īpaši Kuldīgai veltīta VR spēle.

Jaunas realitātes un bezmaksas darbnīcas festivālā «Cooldiga Art Fest»
00:00 / 00:37
Lejuplādēt

Festivāla laikā tiks atklāti arī astoņi jauni papildinātās realitātes mākslas darbi, kas lietotājiem būs pieejami, izmantojot telefona lietotni "ART+". Tāpat Adatu fabrikā apmeklētājiem bez maksas būs pieejama virtuālās realitātes darbnīca "3D veidošana VR".

Kuldīgā festivāls "Cooldiga Art Fest" notiek jau sesto reizi. Šoreiz festivāla laikā būs iespēja apskatīt un piedzīvot šogad tapušas virtuālās realitātes spēles un mākslas darbus, kā arī tikties ar māksliniekiem. Piemēram, latviešu 3D mākslinieki Gustavs Lociks un Olga Barbina ir izveidojuši milzu plastmasas salu, kas peld virs cilvēku galvām Kuldīgas skatu tornī, un piedāvā futūristisku ainu, kurā no cilvēka radītajiem atkritumiem rodas jaunas dzīvības formas.

Apmeklētāji varēs piedalīties darbnīcā, kurā ikviens, arī bez iepriekšējām zināšanām, varēs apgūt 3D objektu veidošanu, izmantojot virtuālās realitātes instrumentus.

Virtuālās realitātes darbi izstādē:

Jekaterinas Jevdokimovas darbs "Es (ne)atceros" ir stāsts par mākslinieces bērnības pieredzēm deviņdesmito gadu beigās un divtūkstošo gadu sākumā. Mākslinieces atmiņu interpretācijās var saskatīt pārmaiņas, kas tika piedzīvotas līdz ar datoru kļūšanu par ikdienas sastāvdaļu, kā arī vizuāli fantastisko iespaidu, ko ir atstājusi dzīve tipveida dzīvojamo māju rajonā.

Elīnas Dreimanes "Spēka laukums" pēta tradīcijās, folklorā, stāstos aprakstītās latviešu spēka vietas. Māksliniece savā darbā ir digitalizējusi vairākas šādas vietas un tās apkopojusi vienā maģiskā ainavā. Darbs rosina pārdomas, vai digitālās pieredzes un digitālais tūrisms spētu aizstāt cilvēka pieredzes, vai virtuālās realitātes instrumenti spēj nodot senču gudrības un dabas sniegto enerģiju?

Kaspara Lēvalda darbs "Migla" ir balstīts 1919. gada Latvijas brīvības cīņās Liepājā pēc Pirmā pasaules kara. Apvienojot spēles un izglītojošus elementus, šī pieredze ļauj iedziļināties noteiktās vēstures ainās un pēta, vai VR var izraisīt empātijas, patriotisma sajūtas, vai padziļinātu interesi par tautas vēstures izzināšanu?

Olgas Barbinas darbs "Pneuma" izmanto unikālu, mākslinieces veidotu VR pieredzes navigāciju. Pārvietošanās darbā notiek, izmantojot sensoru datus par lietotāja ķermeņa procesiem – elpošanu un muskuļu kustību.

Mākslinieku grupa Jekaterina Jevdokimova, Kaspars Lēvalds un Mihails Pavlovecs, ir radījuši īpašu Kuldīgai veltītu VR spēli, kura būs interesanta gan pilsētas viesiem, gan tās iedzīvotājiem. VR spēle "Kuldīgas dārgumi" ļaus iepazīt dažādas vietas pilsētā un tās ieraudzīt jaunos veidos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti