160 jauniegūtie darbi pamazām tiek sakārtoti un apzināti. Tik vērtīgu pirkumu muzejs nav pieredzējis vairāk nekā 30 gadus. Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja glezniecības kolekcijas glabātāja Ilze Putniņa pastāstīja, ka, izvēloties darbus, būtiski bija arī katra mākslinieka viedoklis par to, kuram darbam ir jābūt muzeja krātuvē. Lai neapjuktu bagātajos stāstos par laikmetīgās mākslas jaunieguvumiem, Ilze Putniņa pastāstīja par divām māksliniecēm, kuru radošās dzīves vērtīgākais laiks ir bijis dažādos gadsimtos, bet vienojošais – abas ir iekļuvušas darbu iepirkumu ekspertu komisijas un “Purvīša balvas” komisijas redzeslokā – Amanda Ziemele un Maija Tabaka.
Gleznotāja Amanda Ziemele ir trīsdesmitgadniece ar Berlīnē iegūtu vērtīgu izglītību un spēju runāt par mākslas procesiem. “Raksturīgākais, ar ko Amanda parādījās, ienāca, ir piestrādājusi un palikusi, tie ir Amandas gleznu savā ziņā neparastie formāti, izvēloties klasiskās glezniecības kvadrāta transformācijas.
Viņa ir māksliniece, kura lasa, pēta un domā ļoti daudz, un tad ir tas koncentrēšanās mirklis, tas izgājiens uz audekla,”
pastāstīja Ilze Putniņa.
Ar mākslas leģendu, gleznotāju Maiju Tabaku viņu vieno Berlīnē iegūtā izglītība un spēja strādāt radošajā darbnīcā. Maija Tabaka 1977. gadā bija pirmais vēstnesis no padomju bloka – oriģināli domājoša, bez padomju dzīves skata darbos. Muzeja kolekcija papildināta ar darbu “Lekcija muzejā”. Krājuma glabātāja norādīja, ka iemesls šim pirkumam bija gleznā attēlotais Regīnas Razumas portrets, jo muzeja krājumā ir vēl divi darbi, kuros ir redzama Regīna Razuma, tajā skaitā glezna “Tautas deju ansamblis “Daile””, kas ir pirmā glezna, kurā Tabaka gleznojusi Regīnu Razumu kā modeli.
Šis ir vērienīgākais iepirkums kopš neatkarības atgūšanas, un tas kalpos kā vērtīgs resurss nākotnes izstāžu darbībai.