Šobrīd par gājēju ielu pasludinātajā Tērbatas ielā atrodas viena no mazākajām mākslas galerijām pilsētā. Garāmgājēju skatienu piesaista spilgti dzeltena siena, pie kuras izstādītas divas gleznas. Tā ir mākslinieka Jāņa Blanka izstāde “Pēc Rodžera van der Veidena”. Iedvesmojoties no 15. gadsimta holandiešu mākslinieka Rodžera van der Veidena divām gleznām – sakrālas tēmas diptiha un kāda jaunas sievietes portreta, Jānis Blanks līdzīgās gleznās attēlojis aktrises Baibu Broku un Gunu Zariņu.
“Būtībā viņš paņem viens pret vienu to darbu, pat izmērā, un ieliek to mūsdienu sievietes seju, bet tā kopējā sajūta ir tāda, ka tas ir pilnīgi pastāvīgs, atsevišķs darbs,” pastāstīja galerijas “Alma” vadītāja Astrīda Riņķe.
“Citi senu autoru cienītāji vāc pa detaļām garāžā kaut ko, restaurē, aizvieto detaļas. Man arī patīk atskatīties. Šis Rodžers van der Veidens – patīk viņa radītie darbi un tas būtu tā veselīgi, bet garlaicīgi tīru kopiju taisīt,” atzina Jānis Blanks.
Blanks, adaptējot Rodžera van der Veidena portretus, izmanto arī Ziemeļu renesanses vecmeistaru gleznošanas tehniku.
Iespējams šī iemesla dēļ portreti tapuši teju desmit gadu garumā.
“Vairākas reizes sanāk pāriet tam darbam, kamēr tiek līdz tādām smalkajām detaļām. Tajos senajos darbos redz tos zīmējumus. Tā nebūs vienkārša fotogrāfija. Man liekas, ka vienmēr var uzlabot, vienmēr var pielikt klāt. Protams, es apzinos, ka vienmēr var arī sabojāt ar neveiksmīgu darbību visu, kas ir iepriekš darīts. Vienā brīdī jāliek punkts,” pastāstīja mākslinieks.
Astrīda Riņķe uzskata: “Viņam piemīt tā aizkadra, savāda iztēle. Kas metafizisks, kas arī liecina par īstu mākslas darbu.” Jāņa Blanka gleznas galerijā “Alma” skatāmas līdz augusta beigām.