Jūrmalas pilsētas muzejs šī gada izstāžu cikliem izvēlējies kontrastu principu – divās zālēs vienlaikus atklājot mākslas valodā, domāšanā, rokrakstā un pasaules uztverē atšķirīgu mākslinieku personālizstādes. Šoreiz tie ir – gleznotājs un pianists, Mūzikas akadēmijas profesors Jānis Maļeckis ar savu ikdienas mirkļu glezniecisko “Dienasgrāmatu”, kurā ir gan ainavu fragmenti, gan ziedi, gan mūziķi, un jaunā māksliniece Envija, kuras iztēles agresīvi ekspresīvie tēli un atmiņas mijas ar vārdu gleznām un instalācijām.
Mākslinieks un pianists Jānis Maļeckis pats uzsver, ka mūzika ar glezniecību ir cieši saistīta: “gan krāsu izvēlē, gan tonalitātē, gan motīvā, reģistros tumšais-gaišais, augstais-zemais reģistrs mūzikā. Tur ir daudz paralēļu, es bieži to izmantoju darbā ar studentiem tādu asociatīvo plūsmu, lai viņi attīsta un mēģina fantazēt, kas ir tiešā sakarā ar vizuālo. Jo tas palīdz konkretizēt tās abstraktās lietas, kas ir mūzikā.”
Maļeckis atklāj, ka viņa izstādes centrā ir glezna, kas saucas “Lidojums”: “Un tas tiešām ir no lidojuma, man patīk, kad no lidmašīnas lodziņa var vērot tieši to brīdi, kad tu celies augšā, tad tur ir zemes raksts, varbūt kādi mākoņi un tā sajūta. Es mēģināju noķert to iespaidu. Blakus “Lidojumam” ir palagi, tas arī ir motīvs, kas man vienmēr paticis, kurš ir tāds ietilpīgs un arī uzrunājošs, tas ir palags, kurš vējā kustas un veido savu gaismas rotaļu un lidojuma momentu.”
Kamēr Jāņa Maļecka izstādes centrā uzmanību piesaista apcerīgs lidojums, Envija vidū novietojusi sev raksturīgu koka stalažu ar dažnedažādiem priekšmetiem – gan iedvesmojošiem, gan praktiskiem, gan kaitīgiem.
“Šo objektu dēvē par būri, tas ir kā tādi prāta labirinti, kur iespējams parādības apskatīt no dažādām pusēm, vienmēr paturēt prātā, ka otrā pusē var būt cits viedoklis,” skaidro māksliniece Envija.