"Šī būs līdz šim vērienīgākā Skuja Braden ekspozīcija, kas oriģinālā kontekstā prezentēs gan vairāk nekā 20 gadu laikā kopradītus objektus, gan iespaidīgus lielformāta jaundarbus," stāstīja Latvijas paviljona komisāre un kuratore, Latvijas Laikmetīgās mākslas centra direktore Solvita Krese.
Paviljona multimediju instalācija apvieno vairāk nekā 300 porcelāna darbu, no kuriem mazākais ir acs ābola izmērā, bet lielākais sver vienu tonnu. Objektos, "kas ieņem visneparastākās sadzīves priekšmetu, dabas elementu un cilvēka ķermeņa formas, atbalsojas Baltijas un pasaules mērogā aktuālas sociālas, ekonomiskas, politiskas un kultūras tēmas," skaidroja LLMC.
"Skuja Braden darbi un to groteskie tēli saplūdina robežas starp privāto un publisko, kā arī reflektē par dažādām sociālajām normām. Vienlaikus izstādes arhitektūra kļūst arī par metaforu nemierpilnai sadzīvošanai domstarpību un pārmaiņu plosītajā pasaulē, kurā šodien mājojam mēs visi," norādīja paviljona kuratore Andra Silapētere.
Latvijas paviljona "Selling Water by the River" pamatvēstījums ir: viss, kas mums nepieciešams, mums jau ir dots.
Šajā dzenbudisma iedvesmotajā atziņā mākslinieces saskata iekļaujošas, dažādībai atvērtas sabiedrības iespēju, par kuras simbolu kļūst paviljona nosaukumā pieteiktais ūdens – elements, kas vieno visas dzīvās būtnes un ir sākotne dzīvībai kā tādai. Kuratores Solvita Krese un Andra Silapētere paviljona aprakstā skaidroja: "Ūdens plūst cauri un pāri atšķirībām. Tas savieno un iekļauj, aicinot domāt par rūpēm un citādā pieņemšanu. Gluži kā dzen meistara koanā par ūdens tirgošanu upes malā ūdens mūs aicina apjaust, ka viss, kas mums ir nepieciešams, mums jau pieder, tikai jāiemācās to saskatīt."
Venēcijas biennāles mākslas izstāde šogad norisināsies no 23. aprīļa līdz 27. novembrim. Latvijas paviljonu organizē Latvijas Republikas Kultūras ministrija sadarbībā ar Latvijas Laikmetīgās mākslas centru.
Par Skuja Braden
Skuja Braden ir 1999. gadā tapis mākslinieču duets, ko veido Ingūna Skuja no Latvijas un Melisa Breidena (Melissa Braden) no Kalifornijas, ASV. Viņu radošā prakse balstīta darbā ar porcelānu, ko raksturo dekoratīvu stilu saplūsme un Edo perioda japāņu grafikas ietekme. Skuja Braden darbi izvērš literāras un mākslas vēstures tēmas, kas sakņojas kopīgā mākslinieču pieredzē par mūsdienu politiskajām un sociālajām norisēm. Viņu personālizstādes bijušas Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā Rīgā, Laikmetīgās amatniecības muzejā Oregonā, ASV, un "John Natsoulas" galerijā Kalifornijā. Duets ir piedalījies neskaitāmās grupu izstādēs, nesenākā no tām "Whitechapel" galerijā Londonā. Skuja Braden darbi ir iekļauti publiskās un privātās kolekcijās, tostarp "White Memorial" medicīnas centrā Losandželosā, ASV, "Kellogg" mākslas kolekcijā Pomonā, ASV, Laikmetīgās keramikas muzejā Santodomingo, Dominikānas Republikā, Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā Rīgā, "Museé Ariana" Šveicē, Pasaules Keramikas centrā Dienvidkorejā, Čančuņas Keramikas centrā Ķīnā, ASU Mākslas muzejā ASV, "Keramikmuseum Westerwald" Vācijā un mākslas centrā "Zuzeum" Latvijā.
Par Latvijas Laikmetīgās mākslas centru
Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) kopš 1993. gada pēta, veido un virza laikmetīgās mākslas procesus Latvijā un starptautiski, lai kritiski pārjautātu un atspoguļotu mūsdienu sabiedrības norises. Starp LLMC pazīšanās zīmēm ir ikgadējais laikmetīgās mākslas festivāls "Survival Kit", uz pētniecību balstītas laikmetīgās mākslas izstādes Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā un Latvijas pārstāvniecība Venēcijas mākslas biennālē. LLMC izglītības un mākslas vēstnešu programmas paplašina apmeklētāju mākslas pieredzi un pasaules uztveri, savukārt veidotais arhīvs ir nozīmīgs resurss laikmetīgās mākslas vēstures pētniecībā.