«Lielajā dzintarā» atklās Heinrihsonu ģimenes izstādi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Liepājas koncertzāle “Lielais dzintars” piektdien, 25. oktobrī, aicina uz mākslinieku Ivara, Helēnas un Annas Heinrihsonu izstādes “Sajūtu taksonomija. Heinrihsoni” atklāšanu. Izstādē būs skatāmi neoekspresionisma gleznotāja Ivara Heinrihsona un viņa sievas, mākslinieces Helēnas Heinrihsones lielformāta gleznojumi, kā arī meitas, kostīmu mākslinieces un scenogrāfes Annas Heinrihsones lielizmēra ogles zīmējumi, telpiski objekti un gleznas, paziņojumā medijiem informē "Lielais dzintars" pārstāvji.

Izstādes kuratore un Annas Heinrihsones meita Auguste Petre par ģimenes izstādi stāsta, ka "arī neizvēlēto ģimenes saistību rezultātā mēdz rasties patiesas, aktuālas un starpdisciplināras draudzības. Spēcīgās ģimeniskās saites, kas ikdienā izpaužas arī kā ļoti tuva un cieša savstarpējā draudzība, ir gana dominējošas, taču nenomāc trīs Heinrihsonu – Ivara, Helēnas un Annas – individuālās mākslinieciskās intereses un raksturus.

Taksonomija Heinrihsonu ģimenes izstādē Liepājā izpaužas kā atsevišķu un kopīgu sajūtu virknējums. Tā ir atteikšanās no fiziskās saiknes manifestācijas un uzdrīkstēšanās noticēt transcendentālai, emocionālai lietu piederībai.”

 

“Lielajā dzintarā” būs skatāma gleznotāja Ivara Heinrihsona lielformāta gleznu sērija “Kods”. Tā tapusi kā daļa no izstādes projekta, kas 2018. gadā norisinājās Spānijas abstraktās mākslas muzejā Kuenkā. Vērienīgajos gleznojumos mākslinieks atklāj savas personības un iedvesmu kodu – zirgs kā šajos darbos dominējošais tēls ir intuitīvs un paša autora radīts alter ego, kura ekspresīvā izteiksme satur ikvienam piemītošu tieksmi romantizēt realitāti.

Helēna Heinrihsone savukārt ģimenes izstādē prezentēs savu darbu sēriju “Garām”. Tajā māksliniece fiksējusi mirkļus, kuru sižetu vieglā abstrakcija ļauj tos interpretēt ārkārtīgi intīmi un personiski. Izmantojot pašas radīto tēlu sistēmu, Helēna novēro un attīsta dažādas ikdienas situācijas, par satura kodolu izmantojot spilgtu krāsu simboliku.

Izstādē skatāmās kostīmu mākslinieces un scenogrāfes Annas Heinrihsones darbu sērijas “Mans miers ir beigts” nosaukums aizgūts no Aspazijas dzejoļu krājuma “Mans miers ir beigts”.  Sēriju veidos lielizmēra ogles zīmējumi, telpiski objekti un gleznas, kas stāstīs par patiesu pārdzīvojumu, kurš acumirklī spēj kļūt arī par pievilkšanās punktu. Māksliniece šo spēka iegūšanas veidu salīdzina ar reliģisku avotu vai intīmu pielūgsmes objektu, pie kura nemitīgi atgriezties domās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti